قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ادامه حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این مهم تاکید کرده ‌اند.

به گزارش جارچی اخبار، مصطفی خاکسار روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در سنندج اظهار داشت: تحقق وظیفه بزرگی که کمیته امداد امام(ره) در زمینه برقراری عدالت اجتماعی بر عهده دارد وظیفه همگانی را می‌طلبد و همه باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که تکیه اصلی امداد بر کمک‌های کمی و کیفی به مردم باشد حکایت از نقش‌آفرینی مردم در تحقق عدالت اجتماعی است و اگر در این راه  برخورداری از حمایت‌های همه جانبه سایر قوا در وظیفه را گوشزد می‌کنند به این خاطر است که ادامه حرکت نظام بدون تحقق عدالت اجتماعی میسر و امکانپذیر نیست.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: اگر شرط اساسی ایجاد یک کشور اسلامی که بتواند به عنوان یک الگو برای مرحله تمدن‌سازی به دنیا و عالم اسلامی وانسانی معرفی شود تحقق عدالت اجتماعی است، اشاره به این دارد که همه اجزای نظام و آحاد و افراد حاضر در نظام در تحقق این امر مهم دارای مسوولیت و رسالت هستند و باید نقش آفرینی کنند.

وی  افزود: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) که مزین به نام شریف ایشان است در این مسیر زمانی می‌تواند حرکت موفقی داشته باشد که همراه مردم به این وظیفه بزرگ عمل کرده و برای تحقق آن تلاش کند.

خاکسار اظهار داشت: مردم با هر مقدار از تمکن و امکان مالی در این موضوع شریک هستند و توانایی کمک و نقش‌ آفرینی دارند، حتی افراد نیازمندی که ما توفیق خدمت به آنان را داریم خود در این مسیر دارای نقش هستند.

وی اضافه کرد: این افراد در عین کم برخورداری باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودشان توجه کنند و با استفاده از این توانمندی‌ها، حرکت خود را برای رسیدن به زندگی بهتر و برخورداری از درآمد پایدار تسریع دهند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که توانمندسازی و دستیابی به درآمد پایدار باید سرلوحه کار کمیته امداد باشد و این امر جز از طریق نقش‌آفرینی همه آحاد جامعه و خیرین نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

شناسایی نیازمندان از طریق سامانه‌های هوشمند

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در حال حاضر کمیته امداد مشغول اجرای آن است و بزودی نتایج آن اعلام خواهد شد، دستیابی به سامانه‌های تکمیلی و هوشمندی است که بتواند شناسایی‌های درست و دقیق  را در کنار هماهنگی و هم‌افزایی با رفع همپوشانی‌ها و موازی کاری‌ها شکل داده و اثر جامع و کاملی را بوجود آورد که جامعه نیازمند بتوانند به یک زندگی شرافتمند و درآمد ثابت و پایدار دست پیدا کند.

خاکسار ابراز امیدواری کرد در این مسیر با همراهی و نوع شعاری که دولت خدمتگذار انتخاب کرده، شرایط در جهات مختلف برای تحقق این امر آماده‌تر شود و هر چه زودتر شرایطی بوجود آید و  دغدغه‌ها و نگرانی‌های نیازمندان تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

مسوولان، نیازمندان جامعه را فراموش نکنند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: دین مبین اسلام اهمیت زیادی به امنیت و آسایش جامعه داده است، لذا علما و دانشمندان نیز باید علم خود را وارد تولید کرده و در اقتصاد، کشاورزی و عمران به کار بگیرند.

ماموستا فایق رستمی افزود: امروزه خیرین و افراد نیکوکار در راه خدمتگزاری به نهاد مقدس کمیته امداد و نیازمندان جامعه، سخاوتمندانه ثروت خود را اهدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان از فرصت مسوولیت و خدمتگزاری خود  در کمک به مردم بویژه محرومان جامعه استفاده کرده، آنان را فراموش نکنند و با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات نیازمندان تلاش کنند.

شیب خدمات امداد به سمت مناطق محروم

مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: کار امداد مدد به حیات، کار و زندگی شرافتمندانه است و این مهم در استان با صداقت در کار، تعهد و احساس مسوولیت و همکاری و تعامل خیرین، مسوولان و آحاد مردم هر روز بیشتر محقق می‌شود.

رضا طوسی افزود: قبول مسوولیت در نهاد حمایتی همانند کمیته امداد و خدمتگزاری به قشر محروم جامعه افتخار بزرگی است و در این راه به کمک و همفکری همگانی نیاز داریم و برای پیشبرد برنامه‌ها از توان تمام دستگاه ها بهره خواهیم گرفت.

وی شایسته گزینی، عدالت محوری، جوان گرایی و تعهد سازمانی، سوق دادن شیب خدمات به سمت مناطق محروم و تلاش در راستای گسترش فرهنگ خیر و احسان را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار خود اعلام کرد.

در ادامه این آیین از خدمات سید علی موسوی جم مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان تقدیر و رضا طوسی به عنوان مدیرکل جدید منصوب شد.