مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش شدید برف در برخی از محورهای کوهستان استان گفت: ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال و گردنه الماس به بیش از ۵۰ سانتیمتر و محور پونل – خلخال به ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر رسیده است.

به گزارش جارچی اخبار، فریبرز مرادی شامگاه جمعه با بیان اینکه در برخی محورها نیز بارش خفیف برف گزارش شده است، اظهار داشت: در محور سیاهکل-دیلمان نیز ارتفاع برف ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر و محور رودسر – لات محله ۵۰ سانتیمتر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: بارش برف در محور شفت-امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق، محور فومن – ماسوله بین حدود ۱۰ سانتیمتر و محور بهارستان-آقچای در حدسفیدپوش رسیده است.

مدیرکل راهداری گیلان گفت: در بر خی محورها نیز همچون محور بلوردکان-خصیب دشت-هالیدشت برف با ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر، ماسال-گیلوان سفیدپوش و مه غلیظ و زیاز-شوک ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر و شوک- ملکوت  ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر رسید که بارش در حال حاضر متوقف شده است.

مرادی اظهار داشت: ارتفاع برف در  گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل تا ۱۵ سانتیمتر و کوهین در محور لوشان-قزوین در حد سفیدپوش گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در مابقی محورهای استان بارش باران را داریم ، گفت: درحال حاضربه غیر از محور پونل-خلخال که بدلیل نبود ایمنی کافی مسدود است مابقی محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای گیلان از رانندگان خواست برای تردد در جاده های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مرادی افزود: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار می باشد.

هواشناسی گیلان روند کاهش دما ، باران ، وزش باد بعضی نقاط شدید  و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و کولاک را تا فردا شنبه پیش بینی کرد.