تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری خانگی برابر ذوب‌آهن اصفهان به برتری دو بر صفر رسید و تا رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر بالا آمد.

به گزارش جارچی اخبار، در ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز جمعه در ورزشگاه آزادی با قضاوت سیدمهدی سیدعلی به مصاف ذوب‌آهن رفت که این دیدار با برتری ۲ بر صفر پرسپولیسی‌ها خاتمه یافت.

این در حالی بود که پرسپولیس پس از دو تساوی متوالی، در بازی قبلی خود در لیگ برابر پیکان و در جام حذفی برابر ویستاتوربین به برتری رسید تا سرخپوشان با روحیه خوبی در این بازی به میدان روند.

از طرفی با توجه به نتایج رقم خورده، پرسپولیسی‌ها برای عقب نماندن از سایر مدعیان به دنبال سه امتیاز این دیدار بودند. همچنین ذوب آهنی‌ها که در پنج دیدار اخیر رنگ برد را ندیده بودند، دنبال این بودند تا بتوانند با کسب امتیاز از این دیدار خارج از خانه کمی از بحران فاصله بگیرند.

با این حال در دقایق ابتدایی بازی این شاگردان یحیی گل‌حمدی بودند که نبض توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما در ادامه بازی پایاپای دنبال شد و هیچ کدام از تیم ها نتوانستند موقعیت خاصی ایجاد کنند.

در دقیقه ۲۸، پرسپولیس پشت محوطه جریمه ذوب آهن صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیت مناسب شد که ضربه عالیشاه با اختلاف از بالای دروازه میهمان به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد شوت راه دور محمد خدابنده‌لو با اختلاف اندک از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در سی و دومین دقیقه بازی بار دیگر پرسپولیس این شنس را داشت تا گلزنی کند اما ضربه نعمتی راهی به دروازه جعفری نداشت.

بعد از این توپ پرسپولیس بیشتر برای نزدیک شدن به دروازه حریف به سانتر از جناحین و ضربات کرنر و ایستگاهی چشم دوخته بود که این حملات هم ثمری نداشت.

در دقیقه ۳۷، ذوبی‌ها صاحب یک ضد حمله شدند و می‌توانستند به گل برسند که ضربه میلاد جهانی پس از برخورد به مدافع پرسپولیس راهی کرنر شد. در ادامه این حمله ذوبی‌ها روی یک ضربه قیچی دروازره تیم میزبان را تهدید کردند اما این شوت از کنار دروازه به بیرون رفت.

محمد شریفی از پرسپولیس و محمد خدابنده لو در این نیمه  از داور کارت زرد دریافت کردند.

در دقیقه ۴۵، پرسپولیس صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شد اما خودخواهی آل کثیر موجب شد تا این موقعیت برای سرخپوشان از بین برود.

در نهایت نیز نیمه نخست با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت.

در نیمه دوم هم بازی به همان شکل دنبال شد و پرسپولیس بیشتر روی حرکت از جناحین چشم دوخته بود. در دقیقه ۵۲ عالیشاه در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت اما تکل به موقع آرمان رمضانی موجب شد تا توپ راهی کرنر شود.

در دقیقه ۶۰ سانتر وحید امیری از جناح راست را دروازه‌بان ذوب آهن به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای داد تا سرخپوشان از میهمان پیش بگیرند.

دو دقیقه بعد ذوبی‌ها روی یک ضربه کرنر می‌توانستند دروازه پرسپولیس را باز کنند و حتی توپ به تیر دروازه هم برخورد کرد اما در شلوغی محوطه جریمه داور خطای مهاجم را اعلام کرد.

در دقیقه ۷۳ شوت زیبای روی پای بازیکن ذوب آهن را لک مهار کرد.

در دقیقه ۸۵ پرسپولیسی ها صاحب یک  موقعیت شدند که داور برخورد آل کثیر با محمد قریشی را پنالتی تشخیص داد و مهدی ترابی این توپ را از روی نقطه پنالتی تبدیل به گل کرد تا اختلاف دو برابر شود. این در حالی بود که آل کثیر در نظر داشت پنالتی را بزند اما مربیان پرسپولیس  این اجازه را به مهاجم خود ندادند.

مدافع ذوب آهن محمد قریش هم به خاطر اعتراض به داور کارت دریافت کرد.

در دقیقه ۹۱ پرسپولیس باز هم صاحب موقعیت شد که برخورد ترابی با مدافع ذوب آهن را داور این‌بار پنالتی تشخیص نداد.

یک دقیقه بعد ذوبی ها صاحب یک موقعیت گلزنی شدند که عارف رستمی این موقعیت عالی را به هدر داد.

در نهایت هم این جدال با برتری دو بر صفر سرخپوشان خاتمه یافت.

با برتری در این دیدار پرسپولیس ۲۲ امتیازی شد و هم امتیاز با سپاهان و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول قرار گرفت.ذوب آهن نیز با یازده امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سیدجلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری(۵۷ مهدی ترابی)، علی شجاعی(۷۷ رضا اسدی )، محمد شریفی(۵۷ احسان پهلوان)، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر، امید عالیشاه

ترکیب ذوب آهن:

پارسا جعفری، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی، محمد قریشی، پویا پورعلی، محمد سلطانی مهر، رضا خالقی فر، میلاد جهانی، آرمان قاسمی، سجاد دانای باغکی، محمد خدابنده‌لو