سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و استفاده از آب شیرین کن‌ها راه‌های استراتژیک و جامع برای تامین آب مورد نیاز کشور است.

به گزارش جارچی اخبار، احد آزادی خواه در خصوص اجرای پروژه‌های انتقال آب از خلیج و فارس به دریای عمان به استان‌های هدف، گفت: انتقال آب از دریا و استفاده از آب شیرین کن‌ها راه‌های استراتژیک و جامع برای تامین آب مورد نیاز کشور است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کنار پروژه‌های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس باید به مدیریت منابع آبی، پلمپ چاه‌های غیر مجاز، سهمیه بندی و اصلاح الگوی کشت نیز توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتقال آب از جنوب کشور در تامین آب مورد نیاز فلات مرکزی، یزد، کرمان، سمنان و سیستان وبلوچستان نقش بسیار زیادی دارد و می‌توانیم نیاز آبی آن مناطق را تامین کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی در برخی از استان‌ها، انتقال و شیرین سازی آب دریای عمان و خلیج فارس اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: پروژه‌های انتقال آب به منابع مالی زیادی نیاز دارد که می‌توانیم با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و مشارکت سرمایه گذاران از این پروژه‌ها بهره برداری کنیم.