مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مهلت بیمه محصولات زراعی زیر پوشش طرح جهش تولید دیمزارها تا پایان دی ‌ماه امسال تمدید شد.

به گزارش جارچی اخبار، جلال رحیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به رغم اعلام آخر بهمن ماه برای بیمه محصولات زراعی توسط صندوق بیمه، با توجه به مصوبه چهل و سومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارها و دستور مدیرعامل صندوق بیمه، مهلت بیمه محصولات کشاورزی زیر پوشش طرح جهش تولید تا پایان دی‌ماه تمدید شده است.

وی اظهار کرد: بدیهی است پس از این تاریخ بیمه محصولات قابل تمدید نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها ، ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به کمک کشاورزان آمده و به ازای هر هکتار معادل ۲۵هزار تومان حق بیمه کشاورزان را پرداخت می‌کند و باقی‌مانده حق بیمه را خود کشاورزان پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان دیم‌کار آذربایجان شرقی باید تا پایان دی ماه برای اجرای طرح جهش تولید در مزارع با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی و کارگزاری های بیمه در شهرستان ها نسبت به عقد قرارداد اقدام کرده و از  این طریق از حمایت ها و مزایای شامل طرح برخوردار شوند.

رحیم زاده با بیان اینکه در سال  زراعی جاری بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم آذربایجان شرقی شامل مزارع گندم، جو، نخود، دانه‌های روغنی و نباتات علوفه ای زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزارها  قرار می گیرد، ادامه داد: آذربایجان شرقی یکی از ۱۵ استان پایلوت در طرح جهش تولید دیمزارها در سال جاری است که برای دومین سال در این طرح حضور یافته و خوشبختانه در اجرای طرح و پوشش بیمه محصولات، جزو استان های پیشرو بوده و تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آن بیمه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف طرح جهش تولید در دیم زارها، پرداخت یارانه بیمه محصولات به کشاورزان است که رغبت  کشاورزان برای بیمه محصولات را بالاتر می برد، افزود: یکی از برنامه‌های این طرح ارائه یارانه بیمه محصولات دیم است و پایداری تولید را در دیم زارها افزایش می دهد.

وی تشریح کرد: این امر نیز انگیزه کشاورزان را برای بیمه محصولات خود به خصوص محصولاتی همچون گندم، جو، عدس، نخود، گلرنگ، نباتات علوفه‌ای و سایر محصولات که با کاهش بارندگی دچار خسارت می‌شوند، افزایش می دهد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال های گذشته کشاورزان استان رغبت چندانی برای بیمه محصولات خود نداشتند، گفت: خوشبختانه از سال گذشته براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌ (ره)، بانک عامل و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده، بیش از ۷۰ درصد سطح دیم زارهای آذربایجان شرقی در سایه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، با رعایت اصول به زراعی و به نژادی و بیمه به افزایش تولید خواهند رسید.