رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو موضوع نقل و انتقال اسناد خودرو است، اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران هنوز پابرجا بوده و برای مردم تعیین تکلیف نکرده‌اند.

به گزارش جارچی اخبار، حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: قیمت‌های خودروها بالا بوده و به همین دلیل بازار شاهد کاهش فروش و رکود است. از آنجا که به پایان سال نزدیک هستیم؛ برخی از مصرف‌کنندگان هم منتظر مدل‌ سال ۱۴۰۱ هستند و خرید خود را تا آن زمان به تعویق انداخته‌اند.

وی افزود: اختلاف قیمت کارخانه و بازار به خصوص در مورد پژو پارس و تیوفایو و پژو ۲۰۷ همچنان زیاد است. اگر ایران خودرو هم بتواند قیمت را به قیمت بازار نزدیک کند، دلالی و سوداگری در بازار کمتر می‌شود. تا اختلاف قیمت دوبرابری وجود دارد عملا رانت هم برقرار است.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پژو پارس در بازار ۲۸۰ میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو ۳۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانامورا ۳۷۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۷۲ میلیون تومان، شاهین ۳۴۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ مدل سال ۹۹ حدود ۱۶۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۷۷ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۱۸۳ میلیون تومان، کوییک ۱۹۴ میلیون تومان، کوییک R میانگین ۱۹۸ میلیون تومان، نیسان بنزینی ۲۷۳ میلیون تومان، نیسان دوگانه‌سوز آپشنال ۳۰۵ میلیون تومان، مزدا تک‌کابین ۲۸۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۳۹۵ میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک ۵۱۵ میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان متذکر شد: در مورد شاهین قیمت بازار از قیمت کارخانه ارزان‌تر است. این خودرو در شرکت ۳۴۶ میلیون تومان فروخته می‌شود اما در بازار ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. یعنی دیگر کسی برای قرعه‌کشی سایپا به سراغ شاهین نخواهد رفت و این فشار از روی این خودرو برداشته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: قیمت خودروهای خارجی وابستگی زیادی به قیمت ارز دارد، به دلیل رسیدن نرخ ارز به ۳۰ هزار تومان، قیمت خودروهای خارجی هم بالا است و خریدار زیادی برای این نوع خودروها در بازار نیست. برای خودروهایی که تا یک میلیارد تومان قیمت دارند خریدار وجود دارد اما قیمت که بیشتر از ۱ میلیارد تومان می‌شود تعداد خریداران کم است.

قندی همچنین خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو موضوع نقل و انتقال اسناد خودرو است، اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران هنوز پابرجا بوده و برای مردم تعیین تکلیف نکرده‌اند. امیدورایم که هرچه زودتر مردم را از سردرگمی و گرفتاری نجات دهند.