سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده درحال حاضر به میزان کافی مرغ مازاد خریداری شده تا در صورت بروز نوسان پس از حذف ارز دولتی به بازار تزریق شود.

به گزارش جارچی اخبار، احد آزادی خواه در تشریح نشست روز گذشته (یک‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، گفت: دستور کار نشست کمیسیون همفکری در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی بود. در این نشست نکاتی در زمینه تدابیر وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت بازار پس از حذف ارز دولتی از جمله حمایت از دامداری‌های سنتی و صنعتی کوچک و مدیریت و کنترل بازار و تامین کالا‌های اساسی مطرح شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی در نشست امروز قول داد تا پروتئین، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز بازار را تامین کند، ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده درحال حاضر به میزان کافی مرغ مازاد خریداری شده تا در صورت بروز نوسان به بازار تزریق شود، اعضای کمیسیون علی رغم وجود نگرانی در زمینه التهاب بازار پس از حذف ارز دولتی از تدابیر وزارت جهاد کشاورزی ابراز رضایت کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحلیل فصل بودجه کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دستور کار دوم این نشست کمیسیون کشاورزی بود و در این نشست معاونین سازمان و برنامه و بودجه حضور داشتند، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده اعتبارات جهاد کشاورزی ۳۸ درصد رشد دارد و در زمینه مدیریت تنش آبی شاهد رشد ۱۳۰ درصدی اعتبارات هستیم که به معنای اتخاذ تدابیر مناسب است.

آزادی خواه با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد و تدابیر قابل توجه لایحه بودجه ۱۴۰۱ تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت بوده که ۶۶ هزار میلیارد تومان با برش توزیع استانی برای آن اعتبار مدنظر قرار گرفته شده است، افزود: ۸۵ هزار میلیارد تومان به منظور الزامات تحقق رشد اقتصادی مدنظر قرار گرفته شده که بسیار امیدوار کننده است. مجموع اعداد و ارقام ارائه شده در لایحه بودجه سال آینده قابلیت تحقق دارند و قابل دفاع هستند.