با گذشت ۵ سال از توقف فعالیت کارخانه «قند ممسنی» در استان فارس، هنوز حدود ۳۰۰ کارگر بیکار شده این کارخانه منتظر بازگشایی آن هستند.

به گزارش جارچی اخبار، یکی از کارگران کارخانه «قند ممسنی» که به قند «رستم» شهرت دارد در تماس با ایلنا گفت: بعد از چندین سال وعده هنوز اقدام جدی برای بازگشایی این کارخانه از سوی مسئولان نشده است.

این کارگر با بیان اینکه اخیرا با سفر هیات دولت به استان لرستان، معاون اجرایی رئیس جمهور از کارخانه بازدید کرده و وعده پیگیری داده است، گفت: اعضای ستاد تسهیل موانع تولید تاکنون چندین جلسه برای رفع مشکلات این کارخانه و بازگشایی آن برگزار کرده است که آخرین آن چند روز پیش در استانداری انجام شده است که در آن کارفرمای کارخانه موظف است پیش از راه‌اندازی مجدد کارخانه بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه کارگران را پرداخت کند.

به گفته وی؛ واحد تولیدی «قند ممسنی» که در شهرستان رستم واقع شده، سالهاست دچار فراز و نشیب و چالش‌های کارگری بوده و به گواهی آنچه خود شاهد بوده‌ایم مشکل اصلی آن به مشکلات اقتصادی و مالی مربوط می‌شود. امیدواریم دولت در زمینه تامین منابع مالی به این کارخانه که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد کمک کند. در عین حال مدیران این واحد صنعتی جدا از طلب کارگران بدهی‌های زیادی به چند نهاد دولتی و خصوصی دارند که در نتیجه آن ما به مرور شاهد تعطیلی چندین‌ ساله کارخانه و بیکاری کارگران بوده‌ایم.

او همچنین اظهار داشت: تاکنون چندین بار برخی مسئولان از طریق رسانه‌ها خبر بازگشایی این واحد صنعتی را داده‌اند، اما هنوز خبری نیست.

او اضافه کرد: کارخانه قند ممسنی دارای سه حلقه چاه عمیق، پنج عدد سیلوی پنج هزار تنی، دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی، یک مسجد، ۱۵۰ واحد مسکونی و استخر و سایر دارایی‌های دیگر همانند یک ساختمان به عنوان دفتر مرکزی در تهران است که وضعیت مشخص و خوبی ندارند.

کارگران قند ممسنی که خواهان بازگشایی دوباره محل کار خود هستند، با تاکید بر اینکه امید کارگران به اقدام نهاد ریاست جمهوری است، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان رستم و اینکه شرکت قند ممسنی تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۵۰ کارگر به‌صورت مستقیم است، از مسئولان درخواست داریم برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه و احیای آن، هرچه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.