نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه مافیای بزرگی در کشور شکل گرفته که فقط سموم کشاورزی را بدون توجه به سلامت جامعه وارد کرده و منجر به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت پایین شده است.

به گزارش جارچی اخبار، محسن علیزاده در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند ۱۲ اصل سوم قانون اساسی بیان کرد: قرار بود ما راه‌های درآمدی جدیدی در اقتصاد کشور تعریف کنیم. کشاورزی در ایران با توجه به شرایط خاص آب و هوایی می‌تواند بهترین راه کسب درآمد پایدار غیرنفتی باشد در صورتی که محصولاتی سالم، استاندارد و صادرات محور تولید کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با تولید محصولات کشاورزی صادرات‌محور ما می‌توانیم مشکل امنیت غذایی کشور را حل کنیم اما نیازمند برنامه ریزی دقیق و تولید محصولات استاندارد است. متاسفانه با خبر شدیم در روزهای گذشته برخی از محصولات کشور که به همسایگان صادر شده بود بازگشت خورده است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا استانداردهای لازم در تولید محصولات کشاورزی رعایت نمی‌شود. وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه کوتاهی کرده است مافیای بزرگی در کشور وجود دارد که فقط به فکر واردات سموم کشاورزی است و به سلامت جامعه توجهی ندارد. در سازمان حفظ نباتات عده‌ای با رانت‌خواری و ویژه‌خواری به واردات سموم کشاورزی توجه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: امنیت غذایی جامعه به خطر افتاده است و وزیر جهاد کشاورزی باید در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یابد و توضیح دهد که چرا محصولات کشاورزی ما با این استاندارد پایین تولید می‌شود. دولت انقلابی باید با این ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌ها برخورد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: بنده مطلع هستم که کمیسیون کشاورزی تاکنون دو نوبت جلسه در این خصوص تشکیل داده و قرار است سه‌شنبه دو هفته آینده دستور صحن مجلس شورای اسلامی در روز نظارتی پیگیری این موضوع باشد.