رئیس اداره نهضت سوادآموزی منطقه هشترود گفت: کلاس‌های سوادآموزی از دورترین روستاهای شهرستان تا ندامتگاه شهر در حال برگزاری است و بیشتر آنان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، “مسلم رستمی” روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ۵۰ آموزش‌دهنده با ایثارگری در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: این افراد در شرایط دشوار و با کمترین دریافتی کار می‌کنند و در سایه مجاهدت آنان، میزان جذب سوادآموز طی سال جاری با ۶۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۵۵ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: اولویت اول و اصلی این اداره طی سال جاری جذب افراد بیسواد در دوره‌های سواد آموزی، معتدل اول و دوم تا ابتدایی است اما آموزش‌دهندگان در کنار آموزش، طرح‌های مختلف دیگری چون نماز، کتابخوانی و قرآن را نیز اجرا خواهند کرد.

به گفته “رستمی” طی سال آینده با مساعدت تمام ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، به صورت روستا به روستا و خانه به خانه جهت شناسایی و جذب سوادآموزان اقدام خواهد شد.

وی یادآور کرد: سکونت روستائیان بی‌سواد در شهر پس از پایان فصل کاشت، داشت و برداشت موجب شده تا جذب آنان به کلاس‌های سوادآموزی با مشکل مواجه شود؛ همچنین مشکلات فرهنگی و خانوادگی نیز از چالش های جذب بیسوادان و حضور یافتن آنان در کلاس های نهضت است.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی منطقه هشترود از مشارکت شبکه بهداشت و درمان هشترود در زمینه شناسایی بیسوادان منطقه نیز قدردانی کرد.