فرماندار هشترود نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده ترانزیتی حدفاصل این شهرستان با مراغه را خواستار شد و گفت: نصب این دوربین‌ها، تخلف‌ها را کاهش و ضریب امنیت تردد در این جاده را افزایش می‌دهد.

امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه کمیته ایمنی، حمل‌ونقل جاده‌ای و شورای ترافیک این شهرستان افزود: کنترل و روان‌سازی ترافیک هم از دیگر نتایج نصب سامانه پایش تصویری در جاده هشترود – مراغه به شمار می‌رود.

وی نصب این دوربین‌ها حداقل در چند نقطه مابین شهرهای نظرکهریزی و هشترود را ضروری خواند و بیان کرد: سوانح رانندگی این جاده در محدوده هشترود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در صورت نصب دوربین، این تعداد ببیش از پیش کاهش خواهد یافت.

وی به افزایش تعداد سوانح این جاده در حوزه استحفاظی مراغه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تا زمان بهره‌برداری از آزادراه مراغه – هشترود می‌توان با اقداماتی چون نصب دوربین از وقوع برخی حوادث جلوگیری کرد.

مدیریت راهدارخانه هشترود به خودش واگذار شود 

وی همچنین واگذاری این جاده و راهدارخانه “کلب‌کندی” با کل امکاناتش به هشترود را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این راهدارخانه در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد اما زیر نظر مراغه اداره می‌شود و در نتیجه هیچ کاری در زمان بارش‌های برف برای هشترود انجام نمی‌گیرد.

فرماندار هشترود سه‌راهی “آتش‌بیگ” در محدوده این شهرستان را غیراستاندارد خواند و ساماندهی آن را نیز خواستار شد.

جاده قره‌چمن به ساماندهی نیاز دارد

“امینیان” در بخش دیگری از سخنان خود بر ساماندهی جاده “قره‌چمن” اعم از آسفالت‌ریزی، خط‌کشی و روشنایی کامل مسیر تاکید کرد و اظهار داشت: این مسیر ۲۰ کیلومتری روزگاری شهرهای جنوبی استان و حتی استان‌های شمالغرب را به جاده قدیمی تبریز – تهران وصل می‌کرد و پس از احداث آزادراه پیامبر اعظم(ص) به فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: اکنون این جاده محور مواصلاتی بیش از ۱۰ روستاست و در زمان بروز حادثه در آزادراه پیامبر اعظم (ص) نیز خودروها از این جاده تردد می‌کنند لذا رفع نواقص و تعریض آن باید مود توجه قرار گیرد.

روستای خورجستان به شهر ملحق می‌شود

فرماندار هشترود از نهایی شدن الحاق روستای “خورجستان” به شهر هشترود که در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری آن قرار دارد، اشاره کرد و تعریض پل “دامناب” به هشترود و آزادراه پیامبر اعظم(ص) را از اولویت‌های این مسیر عنوان کرد.

جاده مراغه – هشترود به طول ۱۰۰ کیلومتر از مسیرهای حادثه‌خیز آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.