مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های درخشان آذربایجان‌شرقی در عرصه قرآن و نماز و کسب رتبه‌های برتر، این خطه را جزو بهترین استان‌های کشور در عرصه فعالیت‌های قرآنی و نماز دانست.

به گزارش جارچی اخبار، میکائیل باقری در آیین اختتامیه مجازی اولین جشنواره کشوری روش های نوین تدریس کتب مراکز دارالقران الکریم کشور به میزبانی تبریز گفت: آذربایجان شرقی در گسترش نمازخانه ها و مراکز قرانی طی چند سال اخیر کارنامه درخشانی دارد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاریخچه تشکیل مراکز دارالقران در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و فعالیت مراکز دارالقرآن در فضای مجازی، وحدت رویه و یکپارچگی در روش تدریس این محتوای ارزشمند از طریق این جشنواره می تواند ایجاد شود.

باقری اظهار امیدواری کرد با انتشار آثار برتر از کانال مراکز دارالقرآن کشور، مربیان و معلمان قرآن در سراسر کشور بتوانند از تجربیات فعالان این عرصه استفاده کرده و به یک انسجام و وحدت در تدریس کتب مصوب دارالقرآن و استفاده بهتر از محتوا دست یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این آیین اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره روش های نوین تدریس کتب مراکز دارالقرآن، ارتقای سطح کیفی و شناسایی استعدادها است.

جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: طبیعی است هر اندازه بتوانیم عنصر کلیدی تعلیم و تربیت یعنی معلمان و مربیان قرآن در دارالقرآن ها را معرفی کنیم بسیار خوب است.

وی با تقدیر از همه مدیران، مربیان و معلمان قرآن و همچنین هیئت داوران گفت: اجرای این جشنواره در ایجاد تحول روش های سنتی و جاری که مورد توجه نیستند موثر است.

اولین جشنواره کشوری روش های نوین تدریس کتب مراکز دارالقران کشور به ابتکار دبیرخانه پایگاه مجازی دارالقران کشور مستقر در آذربایجان شرقی با فراخوان عمومی برای معلمان سراسر کشور در سه رشته روش تدریس حضوری، روش تدریس مجازی و تصویر سازی کتب دارالقران پس از ۶ ماه رقابت به کار خود پایان داد.

در این جشنواره ۸۳۳ معلم قران از ۳۲ استان شرکت کردند و پس از چهار مرحله داوری، نفرات برتر معرفی شدند.