رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجانشرقی اعلام کرد: مجمع انتخاباتی این انجمن در موعد مقرر قانونی و طبق اعلام وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود و هیچ تعللی در این ارتباط وجود ندارد.

به گزارش جارچی اخبار، رشید رجب پور روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب اخباری مبنی بر سپری شدن مهلت قانونی هیات مدیره کنونی، یادآور شد: مطابق بخشنامه ابلاغی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی که در کل کشور موضوعیت دارد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری هر گونه مجمع عمومی حضوری، مهلت قانونی مسئولیت هیات های رئیسه انجمن های صنفی به مدت یک سال تمدید شد و در این خصوص هیچ تخلفی از سوی اعضای کنونی متصور نیست.

وی با بیان اینکه انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی در حال حاضر به ‌صورت قانونی فعال و مطابق با اساسنامه تایید شده از سوی مراجع ذی ربط ادامه فعالیت می کند، افزود: در  سالجاری سه عنوان نامه درخواست برگزاری مجمع عمومی برای برگزاری انتخابات به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ارسال شده است که در آخرین مورد، با برگزاری این انتخابات در بهمن ماه موافقت شده است.

رجب پور، ریشه و اساس شایعه پراکنی ها و بیان مطالب خلاف واقع از سوی عده ای علیه اعضای هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی را ناشی از کم اطلاعی آنان دانست و اظهار داشت: در هر حال می توان با مراجعه به مراجع ذیصلاح  نسبت به کذب بودن برخی از ادعاها پی برد و ما از این عده درخواست داریم برای تکمیل اطلاعات خود به این مراجع مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پیگیری مسائل و مشکلات از سوی بعضی از مدیران دفاتر خدماتی مسافرتی سراسر کشور به خصوص اصراربه شفاف سازی عملکرد انجمن ایران توسط انجمن آذربایجان شرقی باعث شد خیلی از اقدامات و رفتارهای خلاف قانون و اساسنامه ای انجمن ایران همچون حذف پنهانی و غیرقانونی و مغایر با مفاد اساسنامه بیش از۸۵۰ دفتر خدمات مسافرتی سراسر کشور یعنی بیش از ۷۵ درصد اعضا برملا شود.

رجب پور اضافه کرد: چون مقاومت در برابر زیاده خواهان هزینه دارد، برخی منفعت طلبان در مقابل این اقدامات قانونی و به حق انجمن، توانستند با دادن وعده های توخالی افرادی را از شهرهای مختلف علیه انجمن آذربایجان شرقی تحریک و مطالب دروغ و خلاف قانون را شایعه پراکنی کنند.

وی گفت: انجمن آذربایجان شرقی وسایر انجمن ها و دفاتر خدماتی مسافرتی کشور در راستای دفاع از حقوق قانونی خود که دفاع ازحیثیت حوزه گردشگری است، عقب نشینی نکرده و تا حذف متخلفان از این جمع تلاش می کنند و هیچ ترسی هم از این مطلب کذب و دروغ و اقدامات خلاف قانون شایعه پراکنان ندارند؛ هرچند می توانیم از طریق مراجع قضایی و حقوقی، حقوق اعضای انجمن را پیگیری کنیم اما به دلایلی تابحال از این افدام اجتناب کرده‌ایم.

رجب پور فعالیت اعضای هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی در خصوص مسائل و مشکلات را بیش از حد تعهدات خواند و افزود: در این راستا اقدامات عملی مناسبی برای اختصاص و جذب تسهیلات مالی ویژه ایام کرونایی از بانک ها به اعضا و رسیدگی به حدود ۴۰۰ فقره شکایت مسافران از دفاتر خدمات مسافرتی در همین ایام به انجام رسید که نتایج رضایت بخشی حاصل شد و اکثریت پرونده ها به رضایت و احقاق حقوق طرفین ختم شد.

وی یکی از چالش های مهم صنف خدمات مسافرتی در شرایط پساکرونا را ضعف حمایت های ویژه دولت ها از این قشر بیان و اضافه کرد: در جریان شیوع کرونا ، آژانس های گردشگری موظف به عودت تمامی مبالغی شدند که از سوی مسافران پرداخت شده بود، اما به دلیل عدم پرداخت مبالغ از سوی هتل ها، ایرلاین ها و شرکت های ریلی، با مشکل مواجه شده ایم.

رجب پور ادامه داد: از این رو بسیاری از آژانس های گردشگری به دلیل ناتوانایی در عودت هزینه های دریافتی مسافران، با مشکلات عدیده روبرو شده و تعدادی از آنها، واحدهای خود را تعطیل کرده اند.

وی  ابراز امیدواری کرد با اقدامات و سیات گذاری های جدید دولت، رویه های منسوخ گذشته در حوزه گردشگری از بین رفته و تجدیدنظرهای اساسی در حوزه صدور مجوزها جاری و ساری شود.

رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی مجموع واحدهای این حوزه را ۲۷۰ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۱۸۰ واحد در کلانشهر تبریز فعالیت دارند.