سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه بخش فرهنگ کشور کمتر از دو درصد از بودجه کل کشور است اما جریان معاند همواره آن را بزرگنمایی می‌کنند.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام مجید نصیرایی در واکنش به برخی از افراد و جریان‌های داخلی و خارجی که هر سال درباره بودجه نهادهای فرهنگی حواشی ایجاد می‌کنند، گفت: این افراد به دنبال آن هستند که افکار عمومی را از حقایق دور کنند و ذهن آنان را به سمت دیگری معطوف کنند.

وی بیان کرد: جالب است هیچ فرد و جریانی سوال نمی‌کند بخش اعظم بودجه کشور که به شرکت‌های دولتی داده می‌شود، دقیقاً در کجا هزینه می‌شود و بسیاری از این شرکت‌ها زیان‌ده هستند. بیش از دو سوم بودجه کشور به شرکت‌های دولتی اختصاص داده می‌شود اما درباره نحوه هزینه‌کرد بودجه آنان حرفی زده نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی حدود ۱.۶ درصد از کل بودجه عمومی کشور است و با وجود اینکه بودجه بخش فرهنگ کشور به دو درصد از بودجه عمومی هم نمی‌رسد، اما همواره جریان‌های معاند علیه بودجه بخش فرهنگی کشور در فضای مجازی و رسانه‌ای هیاهو ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که جریان نفاق و نظام سلطه نمی‌توانند در مقابل انقلاب اسلامی بایستند و به علت آنکه می‌دانند فرهنگ یکی از پایه‌های اصلی استحکام انقلاب اسلامی است، هر سال به بودجه بخش فرهنگی کشور هجمه وارد می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تصریح کرد: این افراد و جریان‌ها نمی‌توانند تحمل کنند که فرهنگ و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران تقویت شود و لذا هر سال علیه بودجه بخش فرهنگی کشور منفی‌بافی و این بودجه را بزرگنمایی می‌کنند و دست به تخریب و هجمه می‌زنند.

نصیرایی تاکید کرد: این افراد باید بدانند که راه به جایی نمی‌برند و باید به این مسئله واقف باشند که فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام، پشتوانه قوی و قدرتمندی برای حرکت انقلاب اسلامی به وجود آورده است.