مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۴۳ هزار و ۱۳۷ نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی استان در ۹ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، رضا اختیار وکالتی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه های مختلفی چون خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر وکشاورزی توسط بخش دولتی و خصوصی ( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ) ارائه می شوند.

وی گفت: در بخش دولتی، خدمات آموزشی در پادگان ها، سکونت گاه های غیر رسمی، کارگاه های ثابت شهری و سیّار، زندان ها، صنایع، عشایر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، آسیب های اجتماعی و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بیان کرد: از مجموع این آموزش ها در بخش دولتی مراکز ثابت و سیّار شهری برای ۷ هزار و ۴۸۹ نفر، روستاها و عشایر ۵۶۴ نفر ، پادگان ها چهار هزار و ۵۶ نفر و زندان ها ۲ هزار و ۹۲۵ نفر آموزش ارایه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش های صنایع ۶۳۹ نفر، سکونت گاه های غیر رسمی ۲۹۴ نفر، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۴۶۵ نفر، آسیب های اجتماعی ۱۶ نفر و  مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ۴۵۸ نفر از آموزش های اداره کل فنی و حرفه ای استان در مدت سپری شده از سال جاری بهره مند شده اند.

وکالتی افزود: از مجموع آموزش های مهارتی ارائه شده در دو بخش دولتی و خصوصی در سال جاری ۲۷هزار و ۲۰۴ نفر در بخش آقایان و ۱۵ هزار و ۵۲۲ نفر در بخش بانوان بوده است.

وی اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای در خوشه های صنعت به تعداد ۱۶ هزار و ۴۸۹ نفر ساعت، فرهنگ و هنر ۲ هزار و ۵۵۲ نفر، خدمات ۲۲ هزار و ۷۱۰ نفر  و کشاورزی یک هزار و ۴۴۶ نفر  ارایه شده است.

وکالتی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بر اساس شاخص نفر- ساعت، ۹ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۳۷۰ نفر- ساعت آموزش های فنی و مهارتی را به علاقمندان ارائه نموده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حفظ فاصله گذاری های اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روند آموزشی کارگاه های مهارتی، همچنان ادامه دارد.