عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: منتظر اجازه کشور‌های غربی نمی‌مانیم تا در حوزه موشکی و نظامی پیشرفت کنیم، بلکه علیرغم تحریم‌ها در راستای توسعه آن گام برمی‌داریم.

به گزارش جارچی اخبار، شهریار حیدری با اشاره به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ و واکنش کشور‌های غربی علیه این اقدام قانونی، گفت: کشور‌های غربی و اروپایی از همان ابتدا با توانمندی‌های نظامی و موشکی ما مشکل داشته اند، اما ما نیز بار‌ها گفته ایم این موضوعات ارتباطی با مسائل هسته‌ای ندارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل موشکی ما با هیچ موضوع دیگری گره نخورده و قابل مذاکره نیست، افزود: برای پیشرفت و توسعه منتظر غربی‌ها نیستیم و در همه زمینه‌ها به خصوص موشکی، علیرغم تحریم‌ها پیشرفت کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه طرف غربی نمی‌خواهد ما در حوزه ماهواره پیشرفت داشته باشیم، اظهار کرد: آن‌ها از سویی ما را تحریم می‌کنند و از سوی دیگر می‌خواهند ما هیچ اقدامی بی اجازه آن‌ها انجام ندهیم و منتظر دستوراتشان باشیم که دور از منطق بین المللی است.

حیدری با بیان اینکه بار‌ها رسما اعلام کرده ایم که موشک‌ها و ماهواره‌های ما قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نداشته و مسائل هسته‌ای از موضوعات دفاعی جداست، خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی و ایادی آنها، صد‌ها ماهواره پیشرفته و مدرن با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و آن‌ها را آزمایش می‌کنند، اما انتظار دارند ما هیچ اقدامی حتی در حد قانونی نداشته باشیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه طبق فتوای رهبری دنبال سلاح اتمی نیستیم و گرچه می‌توانیم دانش آن را داشته باشیم، اما ضرورتی نمی‌بینیم، عنوان کرد: امروز سلاح هسته‌ای در اختیار رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن‌ها است که می‌تواند کره زمین را نابود کند، اما ابراز تأسف‌ها برای ماست که هیچ نیتی در این زمینه نداشته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هر روز به دنبال توسعه و پیشرفت در حوزه موشک و ماهواره هستیم، تهدیدات این چنینی تأثیری در انگیزه و اراده ملت و جوانان متخصص ایران نداشته و آن‌ها باید مشکل خود را در چارچوب مذاکرات و پیرامون موضوعات مطروحه در آن برطرف کنند.