مدیر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: در حال حاضر حدود ۲۹ درصد ظرفیت  سد کرج  و ۴۳ درصد ظرفیت سد طالقان پر است.

به گزارش جارچی اخبار، سعید نقدی در گفت‌ و گو با ایسنا گفت: این در حالی است که سد کرج در همین زمان، سال گذشته ۵۶ درصد و سد طالقان حدود ۶۱ درصد پر بود. چون  در سال های ۹۸ و ۹۹  بارش‌های خوبی حادث شد که سدهای کرج و طالقان سرریز کردند.

وی  ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با بارش‌های نسبتا ناامید کننده مخصوصا در فصل بهار مواجه بودیم و روند آبگیری سدها بر اساس آنچه انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد. اگرچه همکاران در مدیریت و بهره برداری از سدها تلاش کردند تا با توجه به انبوه مصارف استان‌های البرز، تهران و قزوین شرایط را مدیریت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که بارش‌های مناسبی در زمستان امسال اتفاق بیفتد و بهار پر بارشی داشته باشیم تا سدهایمان از این شرایط نگران کننده خارج شوند.

مدیر مطالعات آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه در گذشته نیز  سدها چنین وضعیتی و حتی بدتر از شرایط کنونی را تجربه کرده‌اند، گفت: به عنوان مثال سد کرج در سال‌های ۷۸ ،۷۹ و ۹۴  و سد طالقان در سال ۹۴ این شرایط را داشت.

وی گفت: به‌طور کلی سد کرج در دی ماه کمترین تراز آبی خود را دارد و از اواخر بهمن ماه روند آبگیری با ذوب برف‌ها و بارش‌ها تسریع می‌شود.

وی افزود: ارتفاعات استان البرز بارش‌های مناسبی دارند و حتی ایستگاه‌هایی در این حوضه وجود دارد که سالیانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر هم بارش دارند، بنابراین اگر بارش‌ها اتفاق بیفتد حجم مخزن سد پر می‌شود.