وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رییس جمهور به عنوان شخصیتی فرهنگی پشتیبان فعالیت‌های مرتبط با این حوزه است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در بازدید از کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی افزود: بنده به ارتقای هرچه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر در دوره جدید امید دارم و این عزم در دولت فرهنگی نیز وجود دارد.
وی، آشتیان را زادگاه بسیاری از مفاخر کشور عنوان کرد و ادامه داد: آثار علمی شخصیت‌های بزرگ این خطه در همه کشورها گسترده بوده و نسبت به آن حس خوبی وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تکمیل ۲ طرح نیمه تمام کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی و مجتمع فرهنگی هنری علامه آشتیانی گفت: امید است با تامین ۵۰ درصدی اعتبار مورد نیاز مجتمع فرهنگی هنری علامه آشتیانی توسط وزارت ارشاد و ۵۰ درصد توسط استانداری زمینه تکمیل و بهره‌برداری از این طرح فراهم شود.
اسماعیلی گفت: بهره‌برداری از این مجتمع در شهر با عظمت آشتیان، اقدام ارزشمند فرهنگی است.
وی ادامه داد: امید است تفاهم‌نامه‌ای انجام شود تا کتابخانه آشتیان توسط استانداری یا اداره کتابخانه ها تکمیل شود تا در آشتیان و شهرهای اطراف برنامه‌های فرهنگی و هنری در تراز این منطقه برگزار شود.

سرپرست فرمانداری آشتیان نیز در این نشست گفت: تکمیل کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
علی اکبر فراهانی افزود: تکمیل طرح کتابخانه عمومی، تکمیل طرح مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی و کمبود نیروی اداره فرهنگ و ارشاد و تجهیز کتابخانه از جمله مشکلات آشتیان است.

وی ادامه داد:مجتمع فرهنگی هنری علامه آشتیانی به عنوان تنها مرکز استقرار و فعالیت تمامی انجمن‌های هنری، نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز است.

فراهانی بیان کرد: کتابخانه کودک و طرح توسعه کتابخانه عباس اقبال آشتیانی نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل است.
وی بیان کرد: تامین نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرورت بروز رسانی کتاب‌های کتابخانه‌های آشتیان و تجهیز کتابخانه عباس اقبال آشتیانی به سیستم‌های گرمایشی از نیازهای اصلی حوزه هنر و فرهنگ شهرستان آشتیان است.

شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی در ۸۰ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.