عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بسیاری از راه‌ها و جاده‌ها از حداقل استانداردها هم محروم هستند، از دولت خواست تا نقاط حادثه خیز راه ها را اصلاح و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام کند.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا زندیان با تأکید بر لزوم رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها گفت: با توجه اینکه راه و جاده استاندارد از مهمترین زیرساختها برای توسعه هر منطقه به شمار می‌رود، امروزه بخش قابل توجه از جاده های مواصلاتی کشور که محل تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین  است از استانداردهای حداقلی برخوردار است.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس  افزود: متاسفانه شاهد تصادفات منجر به فوت هموطنانمان در اقصی نقاط کشور هستیم، در برخی نقاط به قدری تکرار حادثه زیاد بوده که اهالی منطقه آن جاده را ” جاده مرگ” نام گذاری کردند. از طرفی پس از کاهش شیوع ویروس کرونا و افزایش تردد‌های جاده‌ای میزان تصادفات جاده‌ای هم در چند ماه گذشته افزایش یافته و به گفته بسیاری از مسئولان یکی مهم‌ترین دلایل آن ایمن نبودن مسیر‌های جاده‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، هزار و ۵۸۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است افزود: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی مسئول ایمن سازی جاده است، از وزیر محترم راه وشهرسازی انتظار داریم در دوره مسئولیت خود، این کار را با جدیت پیگیری کرده تا نقاط حادثه خیز کشورمان اصلاح شود. تحقق این امر خود تا حد زیادی تلفات جاده ای را کاهش می‌ دهد.

زندیان با بیان اینکه بسیاری از راه‌ها و جاده ‌ها از حداقل استاندارد هم محروم هستند، عنوان کرد: از طرفی راه هایی که در گذشته روستایی بوده هم اکنون به دلیل تردد بسیار زیاد ناوگان سنگین به جاده اصلی تبدیل شده که باید هرچه سریع تر ترمیم و بهسازی شده و علائم  ایمنی و راهنمایی و رانندگی در جاده ها نصب و سپس ایمن سازی و تعریض شوند. البته این امر نیازمند اختصاص بودجه ویژه‌ای است و امیدوارم نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق به این مهم توجه ویژه داشته باشند، چرا که جان مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیار از جاده های پردد کشور از حداقل‌های ایمن سازی رنج می‌برند، تاکید کرد:  با توجه به اینکه آقای رئیسی، سفرهای استانی را مجددا احیا کرد باید در بازدیدهای میدانی خود به راه ها و جاده های استان‌ها توجه ویژه داشته باشد و اعتباراتی را برای رفع نقاط حادثه خیز هر استان که یک مطالبه به حق مردمی است، اختصاص دهد همچنین از مسئولان وزارت راه و شهرسازی می خواهم نسبت به رفع نقاط حادثه خیز جاده بیجار به زنجان و چهاربانده شدن این مسیر اقدام کنند و سایر نقاط حادثه خیز جاده های شهرستان بیجارگروس مورد رسیدگی قرار گیرد.