فرماندار بناب با اشاره به اینکه در چند روز گذشته وضعیت شهرستان از نظر کرونا نارنجی شده است، گفت: این مسئله به عنوان یک هشدار برای شهرستان تلقی می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار،  شهریار فتحی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان با بیان اینکه بر اساس گزارش های ارائه شده میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در روزها و هفته های اخیر در شهرستان بسیار کاهش یافته است؛ افزود: عادی انگاری سبب شیوع مجدد ویروس کرونا خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب اضافه کرد: در حال حاضر به علت سهل انگاری عده ای مجدداً بیماری کرونا اوج گرفته و در صورت ادامه این روند مجبور به اتخاذ پروتکل های سخت گیرانه خواهیم شد.

فتحی ضمن تأکید بر ضرورت تزریق واکسن از سوی مردم از آنها خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن از ادامه شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

۲۰ درصد جمعیت بناب دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب اعلام کرد: از  جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان ۸۹ درصد دُز اول واکسن کرونا، ۷۹ درصد دُز دوم و ۲۰ درصد دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند که از میانگین کشوری بالاتر است.

دکتر وحید رضایی افزود: تا کنون ۱۳ هزار نفر از شهروندان بنابی نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

وی با بیان اینکه وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بناب تقریباً ثابت است؛ گفت: در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمنی(ره) بناب بستری هستند.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم اعلام کرد: استفاده از ماسک در شهرستان به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته است.