وزیر نیرو گفت: ساماندهی رودخانه بردول منشعب از سد (بردول) یکی از تصمیم‌های مهم سفر استانی به شهرستان پارسیان استان هرمزگان است که مقرر شد در مدت زمان یک سال این کار انجام شود.

به گزارش جارچی اخبار، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه که به عنوان نماینده دولت در چهاردهمین سفر استانی رییس جمهور به هرمزگان سفر کرده در حاشیه بازدید از سد بردول پارسیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: رودخانه بردول باید در محدوده شهر به طور کامل ساماندهی شود و در مراحل بعد در مناطق روستایی نیز این اقدام انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح انتقال آب دریا به پارسیان در استان هرمزگان آغاز شده و اعتبارات تکمیلی آن نیز تامین خواهد شد تا با تکمیل خط و احداث آب شیرین کن شاهد آبرسانی به این شهرستان از طریق دریا باشیم.

نماینده ویژه رییس جمهور در غرب هرمزگان گفت: در این سفر دغدغه‌هایی از سوی مردم پارسیان بیان شد که بیشتر این موارد در راستای مهار آب‌های سطحی بود چرا که در اثر سیلاب‌ سال‌های اخیر خسارات زیادی به مردم وارد شده است.

وی همچنین در دیدار با مردم پارسیان، ضمن بررسی مسائل و مشکلات، میزان خسارات ناشی از سیل اخیر در این شهرستان را بررسی کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، سد خاکی بردول با ظرفیت سه میلیون مترمکعب سرریز شده و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

حسن سالاری افزود: سد بردول توسط وزارت جهاد کشاورزی و با هدف تغذیه آبخوان و تقویت سفره‌های زیرزمینی احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه سد بردول در ۵۰۰ متری شمال شهرستان پارسیان واقع شده اظهارداشت: همچنین این سد سه میلیون مترمکعب از حجم سیلابی که وارد شهر پارسیان می‌شود را مهار می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز اظهارداشت: براساس بارندگی و سیلاب هفته گذشته ۲۵ نقطه از خطوط انتقال و شبکه توزیع شهرستان پارسیان دچار حادثه و  آبرسانی به ۱۶ روستا و مرکز این شهر نیز دچار اختلال شد.
امین قصمی با اشاره به اینکه پارسیان یکی از شهرستان‌های پربارش استان در بارندگی اخیر بوده و خسارات زیادی به زیر ساخت‌های تامین، انتقال و توزیع آب وارد شده افزود: میزان خسارت وارد شده به تاسیسات آب و فاضلاب این شهرستان افزون‌بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وزیر نیرو همزمان با چهاردهمین سفر استانی رییس جمهور به نمایندگی از هیات دولت در شهرستان پارسیان حضور یافته است.

محرابیان پس از پارسیان، به بستک سفر خواهد کرد و  دیدار با مردم این شهرستان و بازدید از چند طرح صنعت آب و برق از جمله خط انتقال آب از آب شیرین کن بندر چارک به بستک و جناح  از جمله برنامه های وی در این سفر خواهد بود.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.