مذاکرات رفع تحریم‌ها در شانزدهمین روز از هشتمین دور گفت‌وگوها در حالی پیگیری می‌شود که هیات ها سرگرم رایزنی در خصوص مسائل راستی آزمایی، تضمین و همچنین تعهدات هسته‌ای هستند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، مذاکرات از صبح امروز در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه پیدا کرد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دقایقی پیش برای ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک با مذاکره کنندگان ارشد برخی کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها وارد هتل کوبورگ شد.

بر اساس برنامه اعلام شده وی با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک دیدار و سپس قرار است با نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات کند. وی روز گذشته هم در چارچوب دیدارهای دو و چند جانبه، با انریکه مورا، نمایندگان سه کشور اروپایی و میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه دیدار کرد.

هم زمان جلسات کارشناسی در چارچوب نشست‌های دوجانبه و چند جانبه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این جلسات برای بررسی موضوعات مختلف جریان دارد.

دیشب همچنین نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و آمریکا برای بررسی آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار کردند. میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در توئیتی نوشت: این بار توجه اولیه به نحوه اجرای توافق (احتمالی) آتی معطوف شد.

وی با بیان اینکه «ما باید در مورد اینکه چه کسی، چه کاری را چه زمانی در مسیر احیای کامل توافق هسته ای انجام خواهد داد، توافق کنیم» تصریح کرد که این مساله کار آسانی نیست.

در همین حال وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین پیش از شرکت در جلسه با هیات آمریکایی گفت که مذاکرات رو به جلو جریان دارد و نمایندگان همه کشورهای شرکت کننده در گفت‌وگوها برای رسیدن به توافق نهایی، در کوتاه‌ترین زمان تلاش می‌کنند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده رو به جلو و در مسیر پیشرفت قرار دارد. هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.