سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس طرح حمایت از کارخانجات، حیات تولید در هر شرایطی باید ادامه داشته باشد و از تعطیلی کارخانجات و واحد‌های تولیدی جلوگیری شود.

به گزارش جارچی اخبار، روح اله عباس پور درباره طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی، تصریح کرد: پس از تصویب دو فوریت طرح در صحن علنی مجلس، کمیسیون صنایع و معادن این طرح را با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و… مورد بررسی قرار داد.

عباس پور افزود: براساس این طرح، حیات تولید در هر شرایطی باید ادامه داشته باشد و از تعطیلی کارخانجات و واحد‌های تولیدی، توقیف ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه و… به منظور حمایت از تولید و جلوگیری از بی‌ثباتی و اخلال در فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی جلوگیری شود.

نماینده مردم بوئین زهرا وآوج گفت: با این طرح مدیران و سرمایه‌گذاران واحد‌های تولیدی حبس و بازداشت نمی‌شوند و از سازوکار‌های دیگر مانند توقیف اموال غیرمرتبط با تولید و… برای وصول مطالبات استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مطرح شده در طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی، موضوع ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی است، ادامه داد: براساس این طرح اجرای ماده (۵۰) قانون تامین اجتماعی در صورتی که منجر به توقیف ابزار، ماشین آلات و مواد اولیه واحد‌های تولیدی توسط سازمان تامین اجتماعی شود، ممنوع است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گمرک موظف است ترخیص ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه واحد‌های تولیدی را در اولویت قرار داده و حداکثر ظرف ۱۵ روز از زمان ورود به گمرک انجام دهد.