رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهاد اعطای ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی به استارت آپ ها و پلتفرم ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت حمایت از  استارت آپ‌ها و پلتفرم های خرید آنلاین فعال در کشور، بیان کرد: حمایت از این حوزه در سطح کشور یک امر ضروری است چراکه شاهد هستیم امروز اکثر کسب وکارها در بستر این حوزه در حال توسعه هستند. از همین رو ما در فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی یک کمیته با عنوان فناوری ارتباطات داریم که تاکنون چندین جلسه با رویکرد حمایت از فعالان این حوزه تشکیل داده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: حمایت از پلتفرم ها و استارت آپ‌هایی که در بستر فضای مجازی شکل گرفته‌اند به خصوص در حوزه داخلی همواره مد نظر ما بوده است چراکه امروز شاهد گسترش فعالیت ها در بستر این حوزه هستیم و مورد استقبال مردم نیز واقع شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بودجه سال آتی نیز پیشنهاد شده است تا  از صندوق توسعه ملی مبلغی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بر حمایت از این حوزه تخصیص یابد، چراکه سرمایه گذاری در این بخش مولد است. بر اساس این پیشنهاد افرادی که بسترهای اشتغال و کار آفرینی را به صورت قانونی در فضای مجازی فراهم کنند مشمول این تسهیلات خواهند شد.