رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: ساختمان مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولین این شهرستان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این درحالی است که همه هزینه های ساخت این مرکز توسط خیرین تامین شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  عصمت نصیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، ۵۰۰ مورد مشاوره در زمینه های تحصیلی، زندگی زناشویی و یادگیری با نیازهای خاص توسط یک مرکز دولتی و سه مرکز روانشناختی غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان خدابنده انجام شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که نیازمند حمایت هستند، به مددکاران اجتماعی در بهزیستی مراجعه می‌کنند تا برای حل مشکلاتشان کمک بگیرند، اظهار داشت: طی ۹ ماهه سال جاری ۵۷۸ مداخله مددکاری در اورژانس اجتماعی این شهرستان صورت گرفته که ۲۹۶ مورد مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است.

نصیری افزود: پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزش های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیت ها، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و… از جمله خدمات مددکاران دربهزیستی است.

این مسوول ادامه داد: مشارکت خیرین در همه حوزه ها و اهداف بهزیستی موثر بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۴۹ میلیون تومان نقدی و ۳۰۰ میلیون تومان مشارکت غیرنقدی از محل خیرین جمع آوری و در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

به گفته، رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده  غربالگری اضطراب ۹۵ درصدی کودکان سه تا پنج ساله این شهرستان انجام گرفته است بطوریکه تاکنون ۲۵۶ کودک در سامانه غربالگری اضطراب ثبت نام کردند و ۴۱ کودک شناسایی شده که دارای اضطراب بودند به مرکز مشاوره معرفی شدند.