رئیس کمیسیون عمران مجلس از تلاش این کمیسیون برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم روستا‌ها و شهر‌ها و زمین خواری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به بررسی طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستا‌ها و مقابله با زمین‌خواری در کمیسیون عمران گفت: برخی افراد زمین‌های حریم روستا و شهر را خریداری کرده و اقدام به ساخت و ساز‌های غیر مجاز می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی متولی نیز با این تخلفات قاطعانه برخورد نمی‌کند.

رضایی کوچی افزود: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر‌ها و روستا‌ها نه تنها موجب تخریب اراضی کشاورزی و بدقواره شدن شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود بلکه انتقال زیرساخت و تاسیستانی نظیر آب و برق و گاز به این مناطق هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ساماندهی ساخت و ساز‌ها در محدوده حریم روستا‌ها و مقابله با زمین خواری، ضمن اصلاح ساخت و ساز‌ها از حریم روستا حفاظت کرده و موجب می‌شود ساخت و ساز‌ها زیر نظر نظام مهندسی انجام شده و از زمین خواری نیز جلوگیری می‌کند. در واقع با این طرح که هم اکنون در حال بررسی و چکش کاری در کمیسیون عمران است، جلوی زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت.