در ششمین روز از بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به عنوان طرح عمرانی پایلوت سازمان بهزیستی در سراسر کشور و همزمان با آن سایر طرح های سازمان بهزیستی در استان های سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش جارچی اخبار، علی محمد قادری در آیین افتتاح طرح های بهزیستی  کشور اظهار کرد: آنچه باید اولویت مسئولان قرار گیرد خدمت رسانی به مردم بوده و این خدمت بویژه برای مردمی که به بهزیستی مراجعه می کنند باید پررنگ باشد.

وی یکی از اولویت‌های این سازمان را حمایت از مددجویان تحت پوشش استان های کم برخوردار و مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی پروژه های متعددی در حوزه مختلف نظیر توانبخشی و آسیب های اجتماعی جهت خدمت به مردم عزیز به بهره برداری رسید.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه تمامی افرادی که در سازمان بهزیستی فعالیت دارند  با عشق و علاقه به کار خاصی به مردم خدمت ارائه می‌دهند، تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع اولویت سازمان بهزیستی است و همه مدیران با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود باید در حد توان به جامعه هدف خدمت رسانی کنند.

قادری تاکید کرد: همه مسوولیت ها و جایگاه و مناصب در نظام اسلامی یک امانت است و خدمت گذاری صادقانه به مردم با همه توان افتخار بزرگی برای همه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث این مجموعه با توجه به رسالت آن که کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است بسیار ضروری بود، تصریح کرد: کلنگ ساخت این مرکز سال ۹۶ به زمین زده شده و خدمات این مرکز را که به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت، شامل نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی اعم از زنان و دختران و همچنین کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است.

«زهرا همتی» مدیر کل بهزیستی ایلام ذر خصوص مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی ایلام  اظهار کرد:  این مرکز به مساحت سه هزار متر مربع با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ساماندهی افراد آسیب دیده  با ۹۱میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی بافت فرسوده با زیربنای سه هزار متر مربع و در سه طبقه احداث شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: این مرکز جایگزین ساختمان اورژانس اجتماعی این اداره کل می شود که اکنون بصورت استیجاری فعالیت دارد.