رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از توسعه سطح گلخانه های شهرستان هریس به میزان ۱۰۰هکتار خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، اکبر فتحی در حاشیه  جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهرستان هریس ضمن تقدیر از امام جمعه و فرماندار شهرستان  هریس بابت تشکیل و مشارکت در جلسه حاضر گفت: مسائلی در خصوص اقلام اساسی و سهمیه شهرستان در زمینه برنج و شکردر شهرستان مطرح شده و مقرر گردید سهمیه شهرستان در این دو قلم کالا افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرستان هریس استعداد و پتانسیل خوبی در زمینه توسعه گلخانه داراست که در گذشته مورد غفلت و بی توجهی واقع شده است، ادامه داد: اما در حال حاضر ۲۰ هکتار گلخانه بصورت یکجا در این شهرستان ایجادگردیده و تلاش می شود این میزان به سطح  ۱۰۰هکتار افزایش پیدا کند وخوشبختانه سرمایه گذار نیز در این زمینه وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: شایددر نگاه عمومی چنین تصوری در مورد شهرستان هریس وجود نداشته باشد ولی واقعیت این است که این شهرستان در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه در زمینه گوشت مرغ و تخم‌مرغ دارای تولید مازاد بر نیازمصرف شهرستان است.

وی گفت: برای توسعه آن نیز از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تسهیلاتی در نظر گرفته شده به شهرستان و ابلاغ شده است که ان شاءالله بتوانیم در زمینه توسعه گلخانه ها و مرغداری‌ها و دامداری‌ها در خدمت سرمایه‌گذاران محترم باشیم.