رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح انضباط‌ بخشی به تردد موتورسیکلت ها و برخورد با راکبان متخلف این وسیله نقلیه از روز شنبه ۳۰ بهمن در سطح این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ «فرخ جمالی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش سهم موتورسواران در تصادفات درون شهری، طرح برخورد با راکبان متخلف موتورسیکلت با عنوان “انضباط‌ بخشی به تردد موتور سواران“در شهرستان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس راهور در راستای اجرای این طرح، موتورسیکلت های که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده روها، مخدوش کردن و پوشاندن پلاک، عبور از چراغ قرمز، لایی کشیدن و تک چرخ، ایجاد آلودگی های صوتی و صداهای کنند را توقیف خواهند کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: حرکت با موتورسیکلت های فاقد پلاک، رانندگی بدون گواهینامه، انجام حرکات مخاطره آمیز، ورود به داخل بوستان ها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، همراه نداشتن مدرک هوینی و بیمه نامه به لحاظ قانونی تخلف است و با راکبان متخلف موتورسیکلت ها برخورد می شود.

سرهنگ جمالی افزود: ماموران در صورت مواجهه با این قبیل تخلف ها اقدام به توقیف موتورسیکلت کرده و در تخلفاتی نظیر مخدوش کردن پلاک و تردد با موتورسیکلت فاقد پلاک نیز با تشکیل پرونده، موتورسوار را به مرجع قضایی معرفی می کنند.

به گفته وی، در ۱۰ ماه نخست امسال هشت موتور سوار در سوانح درون شهری استان همدان جان خود را از دست دادند و ۸۴۶ نفر نیز مجروح شدند که ۱۸ درصد متوفیان و ۳۸ درصد مجروحان سوانح درون شهری استان را شامل می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اظهار داشت: سهم شهرستان همدان از متوفیان موتورسوار در این مدت ۲ نفر و ۱۲۵ مجروح است.