مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: در آستانه روز جهانی حیات وحش، چهار پوستر تنوع زیستی و جانوری استان در فضای مجازی برای علاقه مندان بازنشر شد.

به گزارش جارچی اخبار، فردین حکیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار جهانی سوم مارس مصادف با ۱۲ اسفند روز جهانی حیات وحش «احیای گونه های کلیدی برای بازسازی بوم سازگان» تعیین شده، افزود:‌ چهار پوستر منتشر شده در فضای مجازی شامل پوستر اینفوگرافی پلنگ ایرانی بعنوان یکی از گونه های شاخص استان البرز و پوستر اینفوگرافی تعارض بین گوشتخواران بزرگ جثه (مانند خرس قهوه ای) و جوامع محلی با هدف آموزش نحوه کاهش تعارضات در روستاها و زمین های کشاورزی و اماکن گردشگری استان البرز است.

وی اظهار داشت: پوستر خزندگان استان و همچنین پوستر اینفوگرافی گونه های شاخص جانوری و گیاهی استان با همکاری کارشناسان حیات وحش و هنرمندان گرافیست تهیه و منتشر شده که از دیگر این اینفوگرافی ها به شمار می رود.

حکیمی افزود: همچنین تعداد زیادی از این پوسترها با هدف توزیع بین آحاد جامعه و دانش آموزان و علاقمندان در ابعاد پوستری چاپ و توزیع شده است.

در حیات‌وحش استان البرز ۴۱ گونه پستاندار، ۲۸۶ گونه پرنده (علاوه بر پرنده‌های مهاجر)، ۲۱ گونه خزنده، ۲ گونه دوزیست و هشت گونه ماهی وجود دارد.