مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پیمانکاران از ورود مصالح غیراستاندارد به این استان گله‌مند بوده و خواستار جلوگیری از ورود این نوع مصالح بی‌کیفیت به استان هستند.

به گزارش جارچی اخبار، علی اسلامی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح جهش تولید مسکن در سال آینده شتاب بیشتری می‌گیرد انتظار می‌رود در طراحی و ساخت این پروژه‌ها ، مقاومت ، ایمنی و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت دقت بیشتری شود.

وی به فعالیت کارگروه پیمان و ضوابط فنی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۳۰۵ پیمانکار پایه با یک هزار و ۴۱۸ شرکت پیمانکاری در استان فعالیت دارند .

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: بیشتر شرکت‌های پیمانکاری پایه چهار و پنج هستند و تعداد شرکت‌های پیمانکاری با پایه یک در حوزه‌های مختلف ناچیز است که انتظار می رود پایه شرکت‌های پیمانکاری در سال های آینده با مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان با ارجاع کار به پیمانکاران بومی ارتقا یابد.

اسلامی گفت: اولویت واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است و برخی از شرکت های پیمانکاری که از توان مالی برخوردار هستند به رغم مطالبات سنگین از ادارات و دستگاه های اجرایی اجرای پروژه‌ها را بخوبی پیش می برند.

وی به فعالیت چهار کارگروه نظارت، آموزش، مصالح و پیمان به عنوان زیرمجموعه شورای فنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش به ویژه آموزش پیمانکاران کلاس‌های آموزشی برای ۹۰ درصد آنها برگزار شده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در باره  فعالیت کارگروه مصالح در استان اظهار کرد: در این کارگروه نیز تاکید بر استفاده از مصالح بومی و استاندارد است که در زیرگروه این کارگروه کمیته آسفالت و بتن با مدیریت نظام مهندسی و راه و شهرسازی فعالیت می‌کند.