مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: تمامی فرآورده‌هایی که در استان توزیع می‌شود، با نفت‌کش بوده و از این لحاظ ایجاد خط لوله انتقال سوخت از نیازهای ضروری خراسان جنوبی است.

به گزارش جارچی اخبار، قربانعلی مردانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نبود خط لوله و ناوگان ریلی در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگرچه همه ناوگان مناطق همجوار در راستای تامین فرآورده همکاری دارند اما با راه‌اندازی خط لوله تابش مشکلات حمل سوخت با ناوگان کاهش خواهد یافت و کمک بزرگی به استان‌های شرقی به خصوص خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر فرآورده نفت سفید، نفت‌گاز و بنزین با ناوگان نفت‌کش در سطح استان توزیع می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در گذشته بیش از ۲۰۰ نفت‌کش در خراسان جنوبی فعال بود اما تعدادی از گردونه نفت‌کشی خارج شدند و در حال حاضر ۱۵۰ نفت‌کش فعال و نیمه‌فعال هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر نیاز سوختی استان، نفت‌کش‌ها روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت نیروگاه گازی قاین را حمل می‌کنند.

مردانی با بیان اینکه کمترین فاصله مبادی تامین سوخت با استان ۷۰۰ کیلومتر است افزود: تامین فرآورده فقط با ناوگان حمل و نقل استان انجام نمی‌شود بلکه نفت‌کش‌های استان‌های همجوار و استان‌های تامین کننده نیز در این زمینه همکاری دارند.

خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین استان پهناور بعد از کرمان و سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و با ۶ استان کشور همجوار است.