رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث روز پنجشنبه ۱۹ اسفند در مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود.

به گزارش جارچچی اخبار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی در دومین نشست خبری کنگره بین المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث که  امروز در سالن شهید عارف الحسینی مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا، برگزاری کنگره مدتی به تعویق افتاد و در این مدت عوامل برگزارکننده همایش با رهبر معظم انقلاب دیدار صمیمانه داشتند و ایشان در این دیدار نکات ارزشمندی را بیان کردند که این سخنان در روز کنگره پخش می‌شود.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی عنوان کرد: کنگره بین المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث با یک حرکت جهادی و با صرف هزینه اندک انجام شد، و این حرکات باید تشویق شوند و الگویی برای سایر کنگره‌ها شود.
وی افزود: این کنگره با یک حرکت جهادی انجام شد و با صرف هزینه اندک، بهره وری خوبی حاصل شد و این حرکات باید تشویق شوند و الگویی برای سایر کنگره‌ها شود، این کنگره می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد رشته، گرایش و کتاب‌های مختلف باشد و در برای برنامه ریزی ۵ساله کشور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
رضایی اصفهانی همچنین در خصوص برنامه‌های روز برگزاری کنگره اظهار داشت: پیام تصویری مقام معظم رهبری، پیام مجازی ریاست محترم جمهور و همچنین حضور و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دهد.
وی بابیان اینکه بیش از یک هزار نفر در این کنگره به نگارش مقاله پرداخته و ۷۰ نفر داوری آن‌ها را بر عهده گرفتند، تصریح کرد: تاکنون ۸ برنامه تلویزیونی در شبکه قرآن سیما از طرف کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث روی آنتن رفته است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام بشوی دبیر بخش بین‌الملل کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث نیز عنوان کرد: این کنگره افتخاری برای جهان اسلام است و آثار این متعلق به همه انسان ها می‌باشد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود، بیان داشت: تاثیرات این انقلاب به همه جهان رسیده و امروز استکبارهای جهانی و قدرت های فرصت طلب از این انقلاب واهمه دارند.
حجت الاسلام بشوی همچنین خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: شما سخنگوی این انقلاب هستید و نقش شما از همه ما برجسته تر است و در این میدان کار بسیار مقدسی را انجام می‌دهید.
دبیر بخش بین الملل این کنگره در بخش،دیگری از سخنان خود بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهی برای معرفی ستون‌های راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی است.
وی افزود: وظیفه ما تبیین این راهبردها و ارائه آن‌ها به دنیا برای نجات مردم ستم دیده از چنگ مستکبرین است که باید استقامت خود را حفظ کنیم، باکمال اخلاص در برگزاری این کنگره به میدان آمده‌ایم.
دبیر بخش بین‌الملل کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث بیان کرد: بیش از ۱۰۰ مقاله در ۱۸ زبان تولیدشده است و هم‌زمان با این کنگره، همایشی در شهر کراچی نیز برگزار می‌شود.

زینب بهجت پور مدیر کمیته بانوان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث نیز در این نشست بیان کرد: در این کمیته بانوان فرهیخته و دانشمند از نهادهای مختلف با حیطه‌های تخصصی حضور دارند.
وی افزود: حدود ۴۰۰ موضوع توسط این کمیته طراحی و در اختیار طلاب و دانشجویان قرار گرفت با همکاری سازمان‌های علمی نشست و کرسی‌های علمی و ترویجی و کارگاه‌های مقاله‌نویسی برگزار شد.
مدیر کمیته بانوان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن بیان کرد: در کارگاه‌هایی که برگزار شد حضور نوقلمان و مقاله اولی‌ها را داشتیم افرادی که نخستین مقاله پژوهشی خود را به این کنگره ارسال کردند و رتبه قابل‌قبولی نیز دریافت کردند.
بهجت پور عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ مقاله توسط کمیته بانوان دریافت و در موضوعات تخصصی بررسی شدند
و در مقاله‌های دریافتی این کمیته علاوه بر موضوعات ویژه حوزه بانوان، به دیگر عرصه های تخصصی نیز پرداخته شده است.
وی در پایان افزود: در مجموع ۲۰ مقاله برگزیده و در قالب یک جلد کتاب در روز همایش رونمایی می‌شود.

گفتنی است این کنگره روز پنجشنبه ۱۹ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.