در دومین آیین تجلیل از فناوران برتر آذربایجان شرقی، از ۲ شرکت دانش بنیان برگزیده استان و ۲۳ شرکت فناور مستقر در مراکز رشد استان قدردانی شد.

به گزارش جارچی اخبار،  در این مراسم همچنین از ۱۰ نفر شرکت حامی و خیر حوزه فناوری استان و ۳ شرکت که بیشترین عقد قرارداد انتقال فناوری را در سال جاری داشتند قدردانی شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم به روند رو به رشد تاسیس شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که آذربایجان شرقی در این زمینه رتبه پنجم کشوری را دارد.

عبدالرضا واعظی گفت: تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسیده که برای ۳۹۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد گردش مالی، فروش مستقیم و صادرات این شرکت‌ها در شرایط کرونایی افزود: با وجود مضیقه‌های بودجه ای، میزان حمایت مستقیم مالی از واحدهای فناور امسال با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.

وی توسعه مراکز رشد و نوآوری وابسته به پارک در مناطق مختلف استان به ۲۰ واحد را از موفقیت‌های امسال پارک علم و فناوری استان بیان و خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم همه مردم استان به خدمات پارک دسترسی داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های سال آینده پارک، ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری در شانگ‌های چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای تولید محصول، اجرای طرح‌های ملی فرصت فناورانه و مهر فناوری، ایجاد خانه خلاق و نوآوری تبریز، گسترش همکاری‌های بین المللی با کشورهای همسایه، ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، طراحی و ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور و راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذرشهر و شبستر به امضای رئیس پارک علم و فناوری استان و روسای این ۲ واحد دانشگاهی رسید.