مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: توسعه زیرساخت‌های این مجموعه در حوزه آب، برق و گاز زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه مهیا می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، بابک دانش پناه روز دوشنبه در نشست خبری در حاشیه بازید خبرنگاران از مجموعه تفریحی و ورزشی عینالی (عون بن علی)، افزود: تلاش می شود در سال آینده توسعه امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه در دو مسیر شش کیلومتری و ۳.۵ کیلومتری مشخص شده انجام شود که در صورت ایمن سازی این مسیرها و ایجاد زیرساخت های اولیه و امکانات مختلف مانند سرویس بهداشتی، امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه برای ایجاد مجموعه های تفریحی، ورزشی و رفاهی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه عون بن علی دارای هشت هزار هکتار وسعت است ، اظهار داشت: برخی از اراضی واقع در این مجموعه جزو استثنا بوده که با کسر این اراضی، محدوده تحت پوشش این سازمان به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار می رسد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: در این مجموعه ۸۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد و آب آن از طریق ۱۲ استخر موجود تامین می شود و این سازمان با مشکل تامین آب و آبیاری آن مواجه است.

دانش پناه، با اشاره به استقبال شهروندان و مسافران از این مجموعه به صورت شبانه روزی، ادامه داد: با توجه به اماکن و جاذبه های تفریحی و گردشگری این مجموعه، معرفی و شناساندن این بخش ها موجب جذب بیشتر مسافران و گردشگران به این مجموعه می شود.

وی با بیان اینکه بودجه این سازمان در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بود، یادآوری کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده و همکاری نهادهای دولتی و شورای اسلامی تبریز، بودجه این سازمان در سال آینده به ۵۱ میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: طی مکاتباتی که با نمایندگان مجلس و مدیران استانی انجام شده است، در سفر رییس جمهوری به تبریز، تخصیص  ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه های این سازمان طی سه سال آینده پیشنهاد شده است.

دانش پناه افزود: در آستانه ایام عید نوروز و با توجه به حضور مسافران و گردشگران در این مجموعه، بیش از ۱۳۰ هزار گلدان گل عمدتا از نوع بنفشه در حال کاشت در این مجموعه بوده و همزمان با روز درختکاری نیز حدود ۳۰ اصله نهال به صورت نمادین در این مجموعه کاشته شد.

وی اظهار داشت: این مجموعه دارای ۲۷۸ هزار اصله درخت بوده که از این تعداد حدود ۹۸ هزار اصله مربوط به سوزنی برگ ها و ۱۸۰ هزار گونه پهن برگ هستند و به علت وجود مشکل در تامین آب و آبیاری درختان، توسعه نهال کاری جزو برنامه های این سازمان نیست.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: در این مجموعه سه سالن گلخانه به ظرفیت اسمی تولید ۱۲۰ هزار بوته گل وجود دارد که امسال ۱۲۵ هزار گلدان گل در ۱۵ گونه تولید شده و در فضای سبز مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند.

دانش پناه با اشاره به احداث اقامتگاه های بوم گردی در مجموعه عینالی تبریز، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۶۴ واحد بوم گردی در این مجوعه احداث شود که در اولویت اول احداث ۱۴ اقامتگاه در اولویت قرار داشته و این تعداد در حال ساخت و تکمیل هستند.

وی نبود زیرساخت های مختلف مانند آب، برق، گاز و فاضلاب را از عمده مشکلات اقامتگاه های بوم گردی این مجموعه اعلام و یادآوری کرد: برای جذب مسافران و گردشگران به این واحدها لازم است این زیرساخت ها با همکاری مدیران ارشد استانی و دستگاه های خدماتی در این مجموعه ایجاد شود.