دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: این کمیسیون با صدور پروانه فعالیت حزب “نسل نو” و “خدمت و مطالبه مردمی ایران اسلامی استان تهران” موافقت کرد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی درباره مصوبات شانزدهمین نشست کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی افزود: در نشست امروز کمیسیون، گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب نسل نو مطرح و با صدور پروانه فعالیت آن موافقت شد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات حزب “انجمن اسلامی فارغ التحصیلان ایتالیا” هم در این نشست مطرح و مورد تایید قرار گرفت و البته مقرر شد صدر ماده ۱۵ اساسنامه آن اصلاح شود.
وی اضافه کرد: با مصوبه کمیسیون، احزاب مکلف شدند حداکثر ظرف سه ماه پس از برگزاری مجمع عمومی، مدارک منتخبان را ارائه دهند تا در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: این مصوبه با هدف نظم بخشی و تلاش برای بررسی به موقع بررسی مدارک منتخبان احزاب است.
اسلامی همچنین در خصوص مصوبه دیگر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و فعالیت گروه‌های سیاسی اظهار کرد: گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب “خدمت و مطالبه مردمی ایران اسلامی استان تهران” بررسی و با صدور پروانه فعالیت این حزب موافقت شد.
وی افزود: مصوبه نهائی کمیسیون در خصوص گزارش حزب “جمهوریت” بود که مقرر شد دبیر کمیسیون بررسی لازم را نسبت به چگونگی برگزاری انتخابات مجمع عمومی این حزب در ۲۰ اسفند به عمل آورد و نتیجه را به کمیسیون ارائه دهد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و فعالیت گروه‌های سیاسی با اشاره به فرایند الکترونیکی شدن درخواست ثبت احزاب در دو حوزه استانی و ملی در سامانه وزارت کشور، گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمات بهتر و غیر حضوری ایجاد شده است.

 

 اسفند ۱۴۰۰ – ۱۸:۱۶