سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اولویت اسکان مسافران نوروزی در استان با هتل‌ها و مهمانپذیرها و خانه‌های معلم است و مدارس تنها در صورت الزام در اختیار فرهنگیان قرار داده می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: اگر ضرورت استفاده از مدارس در استان باشد اسکان تنها در ۵۰ درصد مدارس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مسافران دیگر  در مدارس استان پذیرش نمی‌شوند، افزود: تنها مسافرانی در استان پذیرش می‌شوند که ۲ دُز واکسن را زده باشند و هنگام ورود تست کرونای آنها منفی باشد.

حسین‌میرزایی بر ضرورت ثبت‌نام اصناف در سامانه «ایران من» تاکید کرد و گفت: تا امروز ۴۵ درصد اصناف در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که رضایت‌بخش نیست و باید دست‌کم به ۸۰ درصد برسد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی و همکاری مردم استان در مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: بیماری هنوز وجود دارد و هرگونه عادی‌ انگاری خطرناک است و می‌تواند به اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا منجر شود.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه شیب شیوع ویروس کرونا در استان نزولی است، اظهار داشت: کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر به خاطر تلاش همه مسوولان، کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بازخورد مصوبات ستاد گرفته شود و با پیگیری میدانی، نقاط تجمع را به صورت نقطه‌ای شناسایی و برای آن محدودیت ایجاد شود.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه پیش‎‌بینی حتی از مهمتر از پیشگیری است، افزود: بیماریابی بسیار مهم است و در این رابطه نیازمند همراهی مردم هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شیوه غیرحضوری فعالیت مدارس در افت تحصیلی دانش‌آموزان بروز و ظهور داشته است، تصریح کرد: مقرر شده است تا پس از تعطیلات نوروز مدارس به صورت حضوری برگزار شود.

حسین‌میرزایی افزود: نباید منتظر نسخه‌پیچی از مرکز باشیم بلکه باید به سمت و سوی این برویم که دستورالعمل‌ها را بومی کنیم.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: هنوز آمار واکسیناسیون کارمندان برخی ادارات در حد قابل قبول نیست که می‌طلبد در این خصوص نیز اقدام لازم انجام گیرد.

حسین‌میرزایی افزود: در تصمیم‌گیری ها باید پویا و فعال باشیم و برنامه‌ها به روز باشد و مراقب طغیان‌های آینده باشیم و کانون‌های کوچک را شناسایی و از سرایت آن به مکان‌های دیگر جلوگیری شود.

بر اساس مصوبه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا شورای راهبردی در استان تشکیل شود تا بتوان با کار میدانی خدمات مطلوب‌تری به مردم استان ارائه شود.

بر اساس جدیدترین رنگ بندی شیوع کرونا، شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، اردل و بن در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، فارسان، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.