مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به آماده‌باش نیروهای این اداره کل در تمامی مناطق تحت مدیریت استان در ایام نوروز، گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در این ایام نظارت بر مناطق تحت حفاظت و واحدهای صنعتی تشدید می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، حسن عباس نژاد، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یگان حفاظت محیط زیست بر جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به مناطق تحت حفاظت این اداره کل و کارشناسان محیط انسانی نیز به صورت شبانه روزی بر واحدها و صنایع از نظر آلایندگی نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی زمینه برای بروز زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خواهند داشت و از طریق هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی جلوی این قبیل تخلفات گرفته می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اخطاریه های ستاد بحران، محیط بانان آمادگی کامل برای جلوگیری از خسارت سیل، هرگونه آتش سوزی جنگل ها، دفع حضور حیوانات زیان کار و وحشی از منطقه، رهاسازی موجودات گرفتار شده و جلوگیری از شکارهای غیر مجاز را دارند.

عباس نژاد، با تاکید بر مشارکت عمومی مردم در حفظ و حراست از طبیعت زیبای الهی ادامه داد: تلاش در راستای حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله بویژه در اطراف جاده ها، طبیعت، رودخانه ها، چشمه ها و فضاهای سبز و رعایت موازین زیست محیطی ضروری است.

وی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را با شماره تلفن۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۵۴۰ به این اداره کل اطلاع دهند.