معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: محل غیرمجاز و غیراستاندارد شارژ مخازن گاز ال پی جی در کیلومتر پنج جاده قدیم زنجان – تهران دچار حریق شد.

به گزارش جارچی اخبار، ابوالفضل رستمی افزود: با اعلام حریق از طریق سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اکیپ های عملیاتی اطفای حریق بلافاصله از ایستگاه‌های ۲ و ۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی یادآورشد: محل حادثه شرکت حمل و نقل و تحت اجاره تعدادی بوده است که به انبار سیلندرهای گاز ال پی جی ۲۵ کیلویی ( ۶۰ لیتری ) و شارژ مخازن خودروهای گاز سوز به صورت غیرمجاز اقدام می‌کردند.

رستمی اظهار داشت: نشت گاز از سیلندرها حین شارژ کپسول های ال پی جی و وجود منبع آتش بخاری گازی در محیط پیرامون موجب بروز این حادثه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با رسیدن به محل از ۲ جهت اقدام به اطفای حریق و خنک کردن گازهای انبار شده در محل کردند و بعد از مهار آتش، سیلندرهای آسیب دیده به محیط ایمن انتقال داده شدند.

رستمی با بیان اینکه در این حادثه ۱۰۰ سیلندر گاز ۲۵ کیلویی طعمه حریق شد، گفت: پس از اطفا و مهار حریق افرادی که در این محل به مدت یک سال به طور غیرمجاز فعالیت می کردند تحویل عوامل انتظامی شدند.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی خسارت جانی نداشت، افزود: در این حادثه کمپرسورهای گاز ال پی جی، الکتروموتورها و موتورسیکلت پارک شده در داخل انبار طعمه آتش شدند.

رستمی اظهار داشت: این دومین حادثه آتش سوزی در استان از ابتدای سال جدید تاکنون است که مورد اول نیز در کمتر از سه ساعت بعد از تحویل سال در انبار علوفه ای در روستای امین آباد دچار حریق و توسط عوامل آتش نشانی آتش اطفا و مهار شد.