سرمربی تیم نساجی مازندران یکی از چهره های تحسین کننده نسل قبلی فوتبال از جمله حمید علیدوستی است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایلنا، ساکت الهامی که تجربه قهرمانی در جام حذفی با تراکتور را در کارنامه دارد در اواسط لیگ بیستم هدایت نساجی را برعهده گرفت و در سال گذشته موفق شد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. تیم نساجی با هدایت الهامی در پایان سال با گذشت ۲۳ هفت از مسابقات در رده یازدهم قرار دارد و سرمربی این تیم آرزو می کند که پایان خوشی را با این تیم در سال جدید تجربه کند. مصاحبه  الهامی که یکی از مربیان تحسین کننده نسل قبلی فوتبال است را می خوانید:

سال ۱۴۰۰ چطور بود؟

سال خوبی بود؛ از نظر ورزشی تیم نساجی در لیگ برتر باقی ماند، بعد از نظر زندگی شخصی هم خداراشکر همه چیز به خوبی گذشته است.

گفته بودید اگر مشکلات نساجی را می دانستید هدایت آن را قبول نمی کردید.

روز اولی که به نساجی رفتم فکر می‌کردم بزرگترین اشتباه را کردم و حتی نزدیکترین کسانی که در کنارم بودند فکر می کردند که اشتباه بود ولی وقتی خداوند چیزی را مقدر کند از شما دور نمی شود. چیزی که اصلا دوستش نداشتم الان دوست داشتنی ترین اتفاق دوران فوتبالم شد. کاری که سال گذشته بازیکنان و مدیریت و اعضای باشگاه در راس آن انجام دادند، تیم در لیگ برتر ماند و هیچ چیز کمتر قهرمانی از تراکتور در جام حذفی نبود. کار در نساجی واقعا سخت تر از چیزی بود که انتظارش را داشتم؛ در تراکتور کار به مراتب راحت تر بود ولی اینجا در هر بازی ما می مردیم و زنده می شدیم. طی ۱۳ بازی ۸ پیروزی به دست آوردیم و هر کسی بخواهد به آن فکر کند با هر شرایطی درست در نمی آید.

در آستانه حضور در استقلال هم بودید؟

یک روز قبل از اینکه به نساجی بروم، شبانه اعضای هیات مدیره استقلال با من صحبت کردند و فردای آن شب جلسه ای بود که در آن شرکت هم کردم و در نهایت آقای مجیدی سرمربی شدند. به نظرم بهترین تصمیمی که می شد گرفت را انجام دادند و نتایجی که الان آقای مجیدی به دست آورده است نشان می دهد که انتخاب درستی داشتند.

فکر می کنید بالاخره یک روز سرمربی استقلال می شوید؟

این انتخابی نیست که دست من باشد. الان شرایط به گونه ای است که به ما سرمربی حرفه ای می گویند. اگر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم شما برای هر تیمی که کار کنید به آن وابسته هستید و الان مثلا تراکتوری‌ترین آدم روی زمین آقای ساغلام است چون آینده و حرفه او به این تیم بستگی دارد و به همین دلیل می گویم که استقلالی ترین آدم هم الان فرهاد مجیدی است. کسی از بیرون نمی تواند بگوید که بیشتر از آن شخص بیشتر تعصب دارند چون تلاش آنها مستقیما به زندگی شان بستگی دارد. الان هیچ کس نمی تواند به من بگوید که از ساکت بیشتر طرفدار نساجی هستم. الان فقط می توانم همین را بگویم و لیاقت داشته باشم و شرایط هم مهیا باشد شاید من هم روزی سرمربی استقلال شدم.

شما با مربیانی مانند مرحوم حجازی و مصطفی دنیزلی همکاری کردید

من با دنیزلی چند روز کار کردم ولی با مرحوم ناصرخان شش ماه کار کردم. با آقا فیروز کریمی هم کار کردم و واقعیت امر این است که چندان ارتباط زیادی نداریم ولی اگر بدانم که در کاری به مشکل خوردم حتما از آقا فیروز مشورت می گیرم. خوشحال می شوم که از ایشان نظر بپرسم و از آن استفاده کنم.

در کادرفنی شما افرادی مانند شاهرخ بیانی حضور دارند در صورتیکه در لیگ برتر کمتر چنین انتخاباتی صورت می گیرد؟

کار کردن با بازیکن بزرگ و مربیان بزرگ همیشه کمک می کند. الان در نساجی بازیکنان بزرگی مانند مسعود شجاعی و علیرضا حقیقی داریم و آقا شاهرخ هم یکی از افرادی هستند که حضورشان بسیار خوشحالم. شاهرخ بیانی اسطوره بچگی‌های من بوده و ایشان کسی است که عکسش را به دیوار اتاقم میزدم. هیچ ترسی هم از اینکه میزنم ندارم و افتخار میکنم که آقای بیانی به عنوان بزرگتر کنار ماست. مثلا الان همه حمید علیدوستی را به عنوان پدر خانم ترانه می شناسند در صورتیکه اینطور نیست و ایشان خیلی بازیکن بزرگی بود. به غیر از ایشان آقایان محمدخانی، محرمی، نامجومطلق و بسیاری از این دست بازیکنان در این فوتبال ماندگار هستند اگرچه این روزها افرادی که سن و سال کمی دارند فوتبال آنها را به یاد ندارند. به نظرم الان اگر آقای علیدوستی بازی می کرد حتی قیمتش از مهدی طارمی هم بالاتر بود؛ نه اینکه خدایی ناکرده بگویم طارمی بازیکن کوچکی است چون همه کارهایی که انجام داده را می دانند و بازیکن بسیار قابلی است. حمید علیدوستی فوق العاده بود و جزو فوتبالیست هایی بودند که ای کاش الان در فوتبال بودند تا مردم قابلیت هایشان را می دیدند.

قبول دارید کمتر کسی فکر می کرد که مسعود شجاعی به نساجی ملحق شود؟

من با مسعود کار کرده ام و با او راحت هستم. او بیشتر از یک فوتبالیست برای یک تیم ارزش دارد. یکی از ویژگی های او اخلاقش است و به عنوان بازیکن بزرگ در رختکن به اندازه سه بازیکن تاثیرگذار است یعنی وقتی شما مسعود شجاعی را در زمین دارید تیم تان ۱۱ نفره نیست و خیلی بیشتر از چیزی که بگوییم تاثیرگذار است.

به نظر شما تیم ملی در جام جهانی چه نتایجی به دست خواهد آورد؟

خیلی از مسائل روی نتیجه گیری تیم دخیل است و اگر بتوانند خوب همه کارها پیش برود، به نظرم سالی است که می توانیم از دور گروهی هم به مرحله حذفی صعود کنیم. الان تیم بزرگ و کوچک وجود ندارد و همه تیم ها برای پیروزی بازی می کنند و هر تیمی که در جام جهانی حضور دارد قطعا شایستگی بالایی دارد.

طرفدار کدام تیم خارجی در جام جهانی هستید؟

من تا زمانی که مارادونا بود آرژانتینی بودم و الان زیاد برایم فرقی ندارد. به دنبال فوتبال زیبا هستم و اگر ببینم فوتبال خوبی انجام می دهند آنها را دنبال خواهم کرد.

یکی از اتفاقات سال گذشته جابجایی رونالدو و مسی بود؛ به نظر شما مسی دوباره به بارسلونا برمی گردد؟

رفتن رونالدو و مسی فوتبال اسپانیا را از روی سکه بودن انداخت. هر چند این طبیعت فوتبال است چون روزی هم در لالیگا زیدان و فیگو با هم رو به رو می شدند ولی فوتبال مرز نمی شناسند و امکان دارد که بازیکنان هر لحظه با یک تصمیم به لیگ دیگری بروند. به نظرم کیفیت لیگ انگلیس در حال حاضر بالاترین سطح را دارد و بسیار پویاتر از سایر لیگ هاست.

چه آرزویی برای سال جدید دارید؟

واقعا امیدوارم که همه بتوانند رسم و رسومات عید را به دور از کرونا انجام بدهند و این بیماری منحوس ریشه کن شود. امیدوارم که دیگر پروتکل بهداشتی و ماسک وجود نداشته باشد. امیدوارم مردم از نظر اقتصادی در رفاه کافی باشند و هیچ مردی شرمنده خانواده اش نشود. آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران دارم و کسی غم نبیند تا سال خوبی برای همه باشد و همچنین فصل فوتبالی ای که با نساجی آغاز کردیم پایان خوشی داشته باشد.