بسیاری از مردم روستای رازگردان خنداب مدتی است تجمعهای اعتراض آمیز زیادی را در پی نارضایتی از مسئولین استان مرکزی برگزار کرده اند و موضوع آن به این دلیل است که سازمان صمت استان مجوز اکتشاف در کوه قزل داغ روستای رازگردان را به پیمانکاری داده و آن پیمانکار با آوردن دستگاه درصدد انجام اقدامات خود است اما با این مجوز به نوعی مقداری از آن کوه دچار تخریب میشود.
کوه قزل داغ به نوعی نماد مردم آن منطقه است و اطراف آن جزو آثار باستانی میباشد و مردم روستای رازگردان و حتی روستاهای همجوار این کوه را سمبل خود قلمداد میکنند که در آن و در روزهای خاصی دور هم جمع میشوند و بازیهای بومی و محلی خود را انجام میدهند.
نکته حائز اهمیت این است که چندین بار پیمانکار آن کوه خواسته است پروژه خود را انجام دهد ولی با جمعیت مردم منطقه روبه رو شده و آنها جلوی این امر را گرفته اند و دادستانی و فرماندار شهرستان این مهم را حتی تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ متوقف کرده اند تا تعیین تکلیف شود ولی به نظر میرسد با پایان این موعد هم صورت مسئله فرقی نکرده باشد و مردم مجددا مخالف و پیمانکار هم به دنبال انجام کار خود میباشد.
در این راستا مردم روستای رازگردان امیدشان به بهنام نظری معاون سیاسی استانداری مرکزی است که به تازگی به این سمت حساس نائل آمده و آنها حداقل توقعی که از وی دارند این است که با یک اقدام فوری ،قاطع و انقلابی این مهم را به نحو شایسته ای مدیریت و امید را در دل مردم منطقه طنین انداز کند چراکه در صورت عدم ورود قاطع به نظر میرسد ناهنجاری و نزاعهایی رخ دهد که زیبنده نمیباشد.
شایان ذکر است که دهیار و شورای ده و تعداد قابل توجهی از مردم منطقه طوماری با امضای خود برای نظری آماده کرده اند تا وی بتواند در شورای تامین و…حل نماید.
در نهایت امیدواریم در هیچ جایی درگیری و اختلافی وجود نداشته باشد و هر مسئله ای را تا قبل از اینکه تبدیل به یک بحران شود بتوان پیشگیری و درمان کرد.