مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ناحیه صنایع دستی استان در قزلجه میدان بستان آباد در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش جارچی اخبار، سید مرتضی نیرومند اسکویی روز چهارشنبه در گفت و  گو  با ایرنا با بیان اینکه تلاش می کنیم در سال جدید ناحیه صنایع دستی قزلجه میدان در شهرستان بستان آباد به بهره برداری برسد، افزود: با افتتاح این ناحیه صنعتی شاهد رونق صنعت گردشگری و اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی  اظهار کرد: این ناحیه صنعتی در مساحت ۶ هکتار در کنار آزادراه پیامبر اعظم استقرار یافته است و تعداد ۱۵۶ کارگاه در آن مستقر خواهد شد.

وی افزود: طراحی این مجموعه کارگاهی با الهام از معماری سنتی به نحوی است که همزمان با تولید، عرضه صنایع دستی نیز به‌ صورت مستقیم انجام خواهد شد تا مسافران و گردشگران عبوری در مسیر آزادراه از خدمات ارایه شده بهره مند و نسبت به خرید اقدام کنند.

نیرومند اسکویی ادامه داد: در این کارگاه‌ها حداقل تعداد ۵۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی مشغول فعالیت و تولید خواهند بود.

وی در خصوص هزینه کرد در این ناحیه صنعتی گفت : تاکنون در این ناحیه صنعتی در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از عزم جدی دولت برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید نیز سخن گفت و افزود: در سال گذشته ۸۷ واحد صنعتی در استان به چرخه تولید برگشتند.
نیرومند به ظرفیت بالای شهرستان بستان آباد در حوزه فولاد اشاره کرد و افزود: امسال پروانه بهره برداری شهرک صنعتی فولاد تیکمه داش صادر می شود.