مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۰ گروه حفاظتی منابع طبیعی طی روز طبیعت در مناطق مختلف استان فعالیت کردند.

به گزارش جارچی اخبار، سیروس داودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این گروه‌ها که در ایام نوروز برای مقابله با هرگونه تعرض به منابع ملی در آماده‌باش بودند، امروز هم در مناطق جنگلی و مراتع همراه با مردم طبیعت‌دوست مانع از ایجاد خسارت از سوی برخی افراد ناآگاه شدند.

وی جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش‌سوزی در تعطیلات نوروزی را از دیگر اهداف گشت‌های حفاظتی برشمرد.

«داودی» پایش اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی را محور فعالیت گشت‌های نوروزی دانست و اظهار داشت: با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی مشارکت مردم را در حفظ مراتع و جنگل‌ها و عرصه‌های ملی ضروری دانست و ادامه داد: حفظ منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی است و از مردم می‌خواهیم در روز طبیعت به عنوان یک محیط‌بان از عرصه‌های ملی حفاظت و صیانت کنند.

وی گفت: بیش از ۲.۵ میلیون هکتار جنگل و مرتع با گونه‌های نادر طبیعی و مواهب الهی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود.

داودی افزود: دوستداران طبیعت و شوراهای اسلامی شهر و روستا گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب را از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا روز انس با طبیعت گرچه روزی برای آشتی با طبیعت خوانده می‌شود اما طی این روز گاهی بیشترین میزان تخریب طبیعت اتفاق می‌افتد و از این رو گروه‌های حفاظتی روز پرکاری را پشت سر می‌گذارند.