رییس شورای اسلامی شهر تبریز مدعی شد طی سال های گذشته از سازمان قطار شهری تبریز سرقت های هنگفت میلیاردی شده است که باید مسئولان این سازمان پاسخگو باشند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام رسول برگی روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: مدت هاست در سازمان قطار شهری تبریز انواع و اقسام سرقت ها صورت گرفته و شرکت های تابعه و سازمان در این خصوص باید پاسخگو باشد که متاسفانه فردی که باید در این مسایل نظارت کند، پاسخگو نمی باشد.

به گفته وی سرقت های میلیاردی در سازمان قطار شهری انجام شده است که از شهردار درخواست داریم برای این موضوع ورود پیدا کند.

برگی ادامه داد: در سازمان قطار شهری تبریز به مدت ۵۰ سال انواع لوازم یدکی وجود داشت اما الان گفته می شود تنها برای مدت ۳۰ سال این لوازم گران قیمت باقی مانده است و البته برای این گفته ها مدرک وجود دارد.

وی همچنین با انتقاد از به کارگیری نادرست نیروهای شهرداری در سمت های مختلف، گفت: فردی دوره دیده است تا مسئول فنی شود اما در حال حاضر در دفتر مدیرعامل کار می کند و فرد دیگری در چین دوره تعمیرکاری دیده و هزینه های میلیاردی برای آنان صورت گرفته است اما الان در حراست کار می کند. اگر قرار بود در حراست کار کند چه لزومی داشت این دوره ها را ببیند؟

برگی گفت: این پول ها را برای چه چیزی هزینه کرده ایم؟ فردی را به دوره های برق در کشور اروپایی فرستاده ایم اما دیگر به تبریز باز نمی گردد. چه تضمینی در نظر گرفته می شود تا برای این افراد هزینه های میلیاردی از بودجه های بیت المال خرج شود؟

هوشیار: شهرداری تبریز چالش‌های زیادی دارد

شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری چالش‌های زیادی دارد، گفت: یکی از جدی ترین مشکلات حمل و نقل است به طوری که خط یک متروی تبریز هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱  تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.

یعقوب هوشیار ادامه داد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته تقریبا صددرصد افزایش داشته در حالی که سال گذشته ۷۷ درصد تحقق بودجه داشتیم و در کنار آن  ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم و  باید برای بدهی انباشت شهرداری نیز برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بحث تبدیل وضعیت نیروهای انسانی را پیگیر خواهیم بود، یادآور شد: بحث درآمد پایدار شهرداری که تنها ۱۲ درصد کل بودجه است، تهدید جدی برای شهر به شمار می‌آید و نیاز به چاره اندیشی و تصمیماتی دارد که سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال آتی را بالا ببریم.

هوشیار با اشاره به اینکه در موضوع ورزش شهرداری ایرادات اساسی وجود دارد، اظهار داشت:  چرخه این بخش معیوب است و ما باید استراتژی پرورش و تربیت قهرمان را داشته باشیم چرا که تمام نتایج تیم‌های ورزشی در دو سال گذشته رو به افول است که شاخص‌ترین آن مربوط به تیم فوتبال تراکتور می باشد.

وی اضافه کرد: برای توسعه ورزش‌هایی همچون والیبال و بسکتبال در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، باید برنامه‌ای جامع و دقیق ارائه کنیم.