رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز، شهید مهدی باکری را الگویی ارزشمند و قابل تعمیم برای جامعه معرفی کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  حکیمه غفوری، در ویژه‌برنامه اکران فیلم سینمایی موقعیت مهدی در سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروز مصادف است با سالروز شهادت سید اهل‌قلم، شهید آوینی، که این روز را گرامی داشته و هفته هنر را خدمت هنرمندان عزیز تبریک عرض می‌کنم.

وی با قدردانی از همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در آغاز اکران مردمی فیلم ارزشمند موقعیت مهدی در شهر تبریز افزود: در خصوص فعالیت هنرمندان مباحث مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها اثرگذاری فعالیت هنرمندان بوده که هیچ شکی در آن نیست. اما اینکه بتوانیم هنرمندی مانند شهید آوینی باشیم جای بحث دارد و امیدوارم خداوند عنایت کند تا بتوانیم معیارهای ایرانی و اسلامی را فراگرفته و آموزش دهیم تا با به‌کارگیری آن بهترین تبلیغات و مسیرها را برای جوانان عزیز نشان دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز ادامه داد: امروز هنر ما، هنر مقاومت و ایستادگی است ، نه هنر سازش و تسلیم. اگر ما بتوانیم این را با زبان هنر به جوانانمان القا کنیم، ۴۰ سال که سهل است، می‌توانیم انقلابمان را تا صدها سال بیمه کنیم. ان‌شاءالله روح تمام شهدا به خصوص شهید آوینی کمک خواهد کرد تا شاهد چنین هنرمندانی باشیم و بتوانیم اهداف و معیارهای اسلام و انقلاب را به جوانانمان نشان داده و راه شهدا را ادامه دهیم.
غفوری با قدردانی از فعالیت‌های مجموعه شهرداری تبریز در ماه‌ها و هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: از سرپرست وقت شهرداری تبریز، جناب آقای یوسفی قدردانی می‌کنم که اجازه ندادند مشکلی در مجموعه شهرداری ایجاد شود. از آقایان سعید بشیریان و حسین باهر هم تشکر می‌کنم که در حوزه فرهنگی توانستند لحظه به لحظه موضوعات و فعالیت‌ها را مدیریت و هدایت کنند تا به این مرحله برسیم.
وی در پایان گفت: شهید مهدی باکری شهردار نمونه آن دوران بوده و امیدوارم بتوانیم این شهید عزیز را برای خودمان الگو قرار دهیم تا با استفاده از رهنمودهایشان، کارمندی همچون شهید باکری در مجموعه شهرداری بوده و ارائه خدمات کنیم.
اکران فیلم سینمایی “موقعیت مهدی” از ویژه برنامه های “ماه بی همتا” به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی در پردیس سینمایی قدس با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، یادگاران سالهای دفاع مقدس، شماری از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و شهروندان تبریزی برگزار شد.