شهردار منطقه ۹ تبریز اعلام کرد: اراضی فاز ۲ شهرک خاوران تبریز هیچ گونه طرح مصوب قابل اجرا از سوی شهرداری ندارد و واگذاری اراضی بدون تصویب نهایی طرح توسعه شهرسازی میسر نیست.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، محمد حسین زاده با بیان اینکه این اراضی حدود ۷۰۰ هکتار را شامل می شود، افزود: هنوز کاربری ها و نحوه گذربندی، مساحت واحدهای آپارتمانی و سایر ملزومات فنی و مهندسی این زمین ها مشخص نشده است.

وی اظهار داشت: به تازگی با تلاش های شهرداری تبریز اقدامات اولیه برای تعیین مشاوره طرح توسعه با فراخوان مربوطه انجام شده است تا با مشخص شدن تمامی مسایل و جوانب امر در حوزه شهرسازی و امور فنی و سپس تصویب آن در مراجع مربوطه، اقدام به واگذاری امتیاز شود.

حسین زاده یادآور شد: البته هر گونه واگذاری امتیاز به افراد حقیقی و حقوقی با بررسی کامل قراردادها ممکن است.

به گفته وی در پاره ای موارد توافق افراد با شهرداری منطقه ۹ متاسفانه از سوی عده ای جعل شده است که این امر به مراجع قضائی اطلاع رسانی شده و متاسفانه عده ای از ذی نفعان به جای شکایت از کسانی که زمین خریده اند،  از شهرداری شکایت کرده اند.

حسین زاده با بیان اینکه شهرداری منطقه ۹ تبریز درباره اراضی فاز ۲ شهرک خاوران بر اساس قانون عمل می کند، از شهروندان خواست فریب مساحت بزرگ و قیمت پایین اراضی را نخورده و با مشاوره و اخذ اطلاعات لازم از شهرداری در خصوص خرید زمین در منطقه اقدام کنند.

عده ای از شهروندان تبریزی نسبت به آنچه که بی توجهی شهرداری منطقه ۹ به فاز ۲ شهرک خاوران عنوان کرده اند، خواستار رسیدگی استانداری آذربایجان شرقی، فرمانداری شهرستان تبریز و مراجع قضائی به موضوع شدند.

آنها عنوان می کنند، شهرداری از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ بدون طرح مصوب قبلی اراضی را با مالکان مصالحه کرده تا در ازای تحویل ۱۰۰۰ مترمربع زمین، ۱۹۰ مترمربع  زمین تفکیک شده به آنها واگذار کند که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

ذی نفعان این اراضی با اشاره به اینکه ادامه این وضعیت سبب بلاتکلیفی و سرگردانی آنها شده است، از مسئولان استانی و شهرستانی تقاضای رسیدگی کرده اند.