شهردار مراغه گفت: برای اولین بار در سطح آذربایجان‌شرقی ، از این پس بتن غلطکی به عنوان جایگزین آسفالت در معابر شهری مراغه توسط مدیریت شهری استفاده می شود.

به گزارش جارچی اخبار، محمد مقتومی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در راستای صرفه جویی در مصرف قیر و آسفالت و زیرسازی مناسب شهری از بتن غلطکی در معابر شهری مراغه استفاده می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور، استفاده از بتن غلطکی برای اولین بار در خیابان فلسطین شمالی با مشارکت اهالی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای موفق این طرح،امسال برخی از معابر و خیابان های شهر مراغه نیز با استفاده از بتن غلطکی بهسازی خواهند شد.

شهردار مراغه گفت: بتن غلطکی به خاطر مقرون به صرفه بودن، دوام زیاد و اجرای سریع و آسان بهترین جایگزین آسفالت به ویژه در زیرسازی خیابان های در دست احداث و نیز معابر عمومی است.

مقتومی افزود:  با افزایش قیمت قیر و هزینه‌های اجرای آسفالت این روش می‌تواند هزینه شهرداری را در بهسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها کاهش دهد.

وی در تشریح بهره گیری از شیوه بهسازی معابر شهری ادامه داد: در بتن غلطکی، سیمان و ماسه به مقدار استاندار باهم مخلوط  شده و با استفاده از ماشین آلات در کوچه‌ها و خیابان‌ها پخش و با غلطک تسطیح می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس نظرات کارشناسی، عمر و دوام بتن غلطکی در مقایسه با آسفالت دو برابر است، ضمن اینکه آلودگی زیست محیطی ندارد.

وی افزود: مدیریت شهری مراغه نیز در راستای اجرای این طرح، بتن غلطکی در حدود ۵۰ هزار متر مربع از معابر عمومی در سال جاری را برنامه ریزی کرده است.