استاد اقتصاد و رییس انجمن بازرگانی ایران و کانادا گفت:‌ ارتباطات بین‌المللی، شتاب‌دهنده روند فعالیت برنامه‌های استارتاپ‌ها (شرکت‌های نوپا) بوده و استفاده از ظرفیت بانک مرکزی و اتاق‌های بازرگانی در راستای حمایت از آنها حائز اهمیت است.

به گزارش جارچی اخبار، پروفسور اکبر مانوسی در سفر به منطقه آزاد چابهار از دانشگاه بین‌المللی این منطقه بازدید کرد و در جمع نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و هسته‌های فناور اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه باید بدون توجه به تحریم ها و برخی محدودیت‌ها، از فرصت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنند.

استاد کرسی MBA ( مدیریت کسب و کار) در دانشگاه بین‌المللی کارلتون اتاوا (پایتخت کانادا) و رییس شورای هماهنگی مسلمانان در این کشور ادامه داد: نقش پررنگ بانوان فعال و بومی سیستان و بلوچستان در فعالیت‌های دانش‌بنیان قابل تحسین است.

به گفته ناصر آبروِش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار، ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی همچون الکترونیک، تولید محتوا، تولید و نگهداری تجهیزات انرژی‌ تجدیدپذیر و شرکت‌های صادرات‌گرای دانش‌بنیان در منطقه آزاد چابهار فعال هستند.

وی افزود: چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی، هنری، صوتی و تصویری در دانشگاه بین‌المللی و مجموعه‌های علم و فناوری این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار ادامه داد: تولید محتوا و ارائه خدمات گردشگری هوشمند، تولید محتوا در زمینه طراحی و تولید صنایع بومی و طراحی دوخت و همچنین شرکت‌های تسهیل‌گر اقتصادی، استعدادیابی در حوزه‌های مختلفِ ساخت مسکن در زمره اقدامات و فعالیت‌های این شرکت‌ها به شمار می‌رود.