معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام کشور گفت: هم اکنون در کشور ۲ میلیون و ۲۵۰ خانواده باجمعیت پنج میلیون نفر زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

به گزارش جارچی اخبار، حسین خدرویسی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح بازارچه رمضان و نمایشگاه دستاوردهای اشتغال و خودکفایی مددجویان در بجنورد گفت: همچنین در این استان ۶۰ هزار خانوار با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

وی افزود: با توجه به کمک نیکوکاران و حمایت های مسوولان استان به ایتام و محسنین زیر پوشش این نهاد کمک های نقدی و غیر نقدی بیش از میانگین کشور است و این حاکی از توجه ویژه نیکوکاران به این قشر است.

خدرویسی تصریح کرد: یکی از برنامه های محوری و توانمند سازی مددجویان در راستای اشتغال آنها است که در همین رابطه امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سرفصل های مختلف  برای این استان در نظر گرفته شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور گفت: همچنین با برنامه ریزی که انجام شده در نظر داریم همه نیازمندان استان را در حوزه اشتغال تسهیلات پرداخت کنیم و این مبلغ فقط برای مددجویان کمیته امداد نبوده بلکه سایر نیازمندانی که مستعد شغل باشند نیز تعلق خواهد گرفت.

نمایشگاه دستاوردهای کار آفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۲۰ غرفه در محل شهربازی بجنورد با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.