وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو دولت سیزدهم در شرایطی وارد کار شد که با ناترازی‌های مختلفی روبرو بود و امروز همه تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد.

به گزارش جارچی اخبار، علی‌اکبر محرابیان در نشست شورای معاونان وزارت نیرو با حضور معاون اول رییس جمهوری  افزود: کالاهای این دستگاه، جزو زیرساخت‌ها بوده و یکی از ملزوم‌های توسعه و گسترش اقتصاد کشور است.

وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو دولت سیزدهم در شرایطی وارد کار شد که با ناترازی‌های مختلفی روبرو بود و امروز ما همه تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد.

محرابیان  با برشمردن افتخارات صنعت آب و برق از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: میزان پوشش برق در شهرها به صورت ١٠٠ درصد و در روستا حدود ٩٩.٧ درصد است.

به گفته وی، در موضوع توسعه نیروگاه‌ها، ابتدای انقلاب ظرفیت نیروگاه‌ها حدود ٧ هزار مگاوات بود که امروز به بیش از ٨٠ هزار مگاوات رسیده است.

محرابیان ادامه داد: در تجهیزات، خطوط انتقال، پست و غیره تقریبا مستقل بوده و جزو صادرکنندگان بنام هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به سوابق کشور در موضوع‌های مرتبط با آب، گفت: سازه‌های آبی ۵ هزار ساله، هزاران قنات و غیره نمونه‌ای از سوابق و تخصص‌ها در کشور است، علاوه بر اینکه ایران جزو چند کشور سازنده سد در دنیا است.

محرابیان همچنین با اشاره به خدمات صادراتی وزارت نیرو، خاطرنشان  کرد: در موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی، بیش از ۵٠ درصد مربوط به خدمات صنعت آب و برق بوده که نشانگر تخصص بالای نیروی انسانی در کشور است.